خشم زنان بریتانیا از نابرابری جنسیتی در پرداخت دستمزد

۱۵۰۰ نفر از نیروهای زن آموزش و پرورش انگلستان در منطقه بیرمنگام طی هفته گذشته به دلیل ناعدالتی در حقوق و مزایا دست به اعتصاب زدند.

دستیاران آموزشی، کارکنان بخش خدمات و معلمان و سایر نیروها از ۳۵ مدرسه در بیرمنگام بریتانیا، در اعتراض به‌ عدم همسان‌سازی حقوق مردان و زنان در دریافتی‌های خود اعتصاب کردند.

سوزان وب (نماینده محافظه کار انگلستان) اظهار کرد: این حق اعتصاب کنندگان است که از شرایط موجود خشمگین شوند، حمایت خودرا از اعتصاب کنندگان اعلام می‌دارم.

جان اسپلار (نماینده حزب کارگر در بیرمنگام) گفت : این مشکل نابرابری حقوق زنان و مردان در مزایای شغلی از جمله مسائل قدیمی ماست که هنوز حل نشده است. سوال ما این است که چرا باید در هنگام اعتراضات، دولت صرفا برای خاموش کردن موج، مدتی کوتاه با استقراض حقوق میان زنان و مردان را متوازن کند؟

روز پنج شنبه نیز حدود ۵۰۰ زن در مقابل مجلس شورای شهر بیرمنگام تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مارک کمبل دبیر اتحادیه استادان دانشگاه‌های لندن در این باره می‌گوید: تفاوت خیلی بزرگی بین پرداخت دستمزد زنان با مردان وجود دارد؛ حتی در دانشگاه‌های این کشور، به عنوان مثال در دانشگاه سیتی این تفاوت تا ۲۳ درصد هم می‌رسد که تاسف بار است.

صوفی والکر رهبر حزب برابری زنان بریتانیا نیز در این باره می‌گوید این نابرابری‌ها فراتر از دستمزد و درباره زنان رنگین پوست و معلول حتی بدتر و بیشتر از زنان سفید پوست است “

بر اساس گزارش حزب برابری زنان در انگلیس، بیش از دو میلیون نفر یعنی ۱۴ درصد از زنان شاغل در این کشور حتی کم‌تر از حداقل دستمزد تعیین شده قانونی را دریافت می‌کنند که تلاش نمایندگان هم در این باره تاکنون ثمر بخش نبوده.

ایوت کوپر، نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس نیز در این باره می‌گوید: تفاوت فراوانی میان دستمزد زنان با مردان شاغل وجود دارد که در این کشور به ۲۰ درصد هم می‌رسد که ظالمانه است. همچنین زنان کم‌تر به مدیریت‌های عالی می‌رسند که منصفانه نیست.

بیشتر بخوانید:

 ایلنا