زندان بریتانیا، جایی که زنان باردار جنین خود را از دست می دهند  

پس از اعمال اقدامات در زندان HMP Bronzefield، کمپین های مختلف مجددا خواستار پایان دادن به حبس زنان باردار شدند.

به گزارش جهان بانو به نقل از گاردین، پس از آنکه نوجوانی در سلول خود، نوزاد اش را به تنهایی زایمان کرد. زنان باردار زندانی، زنگ هشدار تجاوز جنسی را در سلول های خود دریافت کردند تا به وسیله آن کمک های فوری را احضار کنند.

 Aisha Cleary در سپتامبر ۲۰۱۹ در سلول انفرادی مادرش در HMP Bronzefield در  Surrey بزرگترین زندان زنان اروپا درگذشت.

 اگر چه Rianna Cleary که در آن زمان ۱۸ ساله بود، بارها زنگ سلول خود را برای احضار کمک فشرده بود، اما او  بیش از ۱۲ ساعت در حال زایمان بود تا اینکه کسی به کمکش آمد. در این زمان او و نوزاد مرده اش غرق در خون بودند. او بند ناف را گاز گرفته بود زیرا راهی برای قطع کردن آن نداشت.

با فاش شدن این اتفاق، مبارزان کارزارهایی در جهت پایان دادن به حبس زنان باردار به راه انداختند.

برند Sodexo  زنگ هشدار تجاوز جنسی را زنگ خطر شخصی و وزارت دادگستری آنها را به عنوان آلارم های متناوب توصیف می‌کنند.

حکم دادگاه تجدید نظر در روز پنجشنبه محکومیت حبس یک زندانی زن پا به ماه را که به مبتلا به پره اکلامپسی تشخیص داده شده بود لغو کرد و یک حکم تعلیقی جایگزین آن کرد که به واسطه آن فورا از زندان آزاد شود تا بتواند در خارج از زندان زایمان کند.

گاردین با یک زن زندانی که روزهای آخر مراحل بارداری خود را می گذراند در این باره صحبت کرده است که اخیرا با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است و قرار است در چند روز آینده زایمان کند.

او گفت: بارداری در زندان را حتی برای بدترین دشمنم هم آرزو نمی‌کنم. من هرگز در زندگی ام از چیزی به اندازه بارداری درزندان وحشت نکرده ام. در طول دوران بارداری هنگامی که خونریزی می‌کردم وحشت زده می‌شدم.

او درباره زنگ هشدار می گوید: اگر چه زنگ خطر تجاوز جنسی در اختیار او قرار گرفته بود، اما با مادرش که می‌توانست ازطریق تلفن در سلولش با او تماس بگیرد توافق کرده بود که او برایش آمبولانس بگیرد زیرا او از تکرار دوباره اتفاق کلیری وحشت داشت.

مادر دیگری که زمان زایمان دخترش بسیار نزدیک است و هنوز زندانی است همین ترتیب را برای زایمان دخترش انجام داده است.

به دخترم زنگ خطر تجاوز جنسی داده شده است اما من به او گفتم اگر کسی به تماس او پاسخ نداد، من با اورژانس و پلیس تماس خواهم گرفت. شما همیشه نمیت‌وانید زنگ هشدار را بشنوید و من میترسم همان اتفاقی که برای ریانا کلیری افتاد برای دختر من هم بیفتد.

وزارت دادگستری، بازرسی زندان ها و NHS موافق هستند که تمام بارداری ها در زندان، خطر بالایی برای سلامت مادر و کودک دارد.

سخنگوی زندان HMP Bronzefield گفت: هیچ مشکلی در ارتباط با زنگ سلول در زندان وجود ندارد. به عنوان بخشی از مسئولیت و تعهد خود در حمایت از زنان باردار در مراقبت از خود، ما آلارم های شخصی ارائه کرده ایم که می‌توانند همیشه با خود داشته باشند تا بتوانیم سطح اطمینان بیشتری برای آنان فراهم کنیم.