زنان آمریکایی خواهان تفکیک جنسیتی واگن های مترو و قطار

حدود نیمی از زنان ایالات متحده طبق نظرسنجی های اخیر، خواهان واگن قطار مخصوص زنان در مترو و سیستم حمل و نقل هستند.

این نظر سنجی که توسط YouGov انجام شده است نشان می‌دهد که ۴۸ از زنان برای رفت و آمد خود از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده میکنند.

آمار حاکی از آن است که ۴۳ درصد از زنان «قویا یا تا حدودی» از این ایده جداسازی حمایت خواهند کرد، ۳۰ درصد «قویا یا تا حدودی» مخالف و ۲۷ درصد نیز مطمئن نبودند.

کیتی گادینی، جامعه شناس آمریکایی اظهار داشت: این آمار تعجب برانگیز نمی باشد چرا که با توجه به نرخ بالای تجاوز و آزار و اذیت زنان در ایالت متحده، اکنون شاهد رضایت زنان مبنی بر جدا شدن واگن های قطار هستیم.

تحقیقاتی که توسط مرکزstatistaانجام شده است بیان گر این است که در یک دوره یک ساله، ۴۴۲,۷۵۴ زن در این این کشور مورد تجاوز قرار گرفته اند.

گادینی افزود: بسیاری از زنان آمریکایی به دنبال راهکار هایی برای افزایش ایمنی خود می باشند و اکثر اوقات از قطار برای سفر های خود استفاده میکنند چرا که قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه امن تر می باشد.

۳۹ درصد از زنان  از خیره شدن مردان، آزار کلامی، لمس و… در محیط های عمومی و یا سرقت اموال خود شکایت کرده اند. این نظرسنجی بصورت آنلاین از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ ژوئن بین ۳۱۶۲۴ نفر انجام شده که خطای محاسباتی آن یک درصد در نظر گرفته شده است.

نیوز ویک