آقایان پاسخ بدهند که چرا از دهه ۶۰ تا ۹۰ برای بانوان کاری نکردند

علیرضا زاکانی در فرصت ۴ دقیقه دوم بخش اول گفت: آقایان پزشکیان و پورمحمدی و دوستان ایشان که از دهه 1360 تا دهه 1390 کشور را اداره می‌کردند باید پاسخ بدهند که چرا برای بانوان کار نکردید؟ با فرار به جلو نمی‌شود جواب معتبر داد. دختران و زنان، فرصت هستند. می‌توان تبعیض مثبت به کار گرفت.

زاکانی در این بخش گفت: به عنوان پدر سه دختر و همسر یک زن می‌گویم جمع بین همسرداری و فرزندآوری و تربیت فرزندان کاملا شدنی است. این‌ها موضوع‌شان این است که چرا ظرفیت عظیم جامعه زنان مورد غفلت قرار گرفته است؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقایان پزشکیان و پورمحمدی و دوستان ایشان که از دهه ۱۳۶۰ تا دهه ۱۳۹۰ کشور را اداره می‌کردند باید پاسخ بدهند که چرا برای بانوان کار نکردید؟ با فرار به جلو نمی‌شود جواب معتبر داد. دختران و زنان، فرصت هستند. می‌توان تبعیض مثبت به کار گرفت.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران از همه دوره‌های قبل، از بانوان بیشتر استفاده کرده‌ایم. به ۶۰۰ زن زندانی که آزاد شده‌اند خدمت ارائه می‌دهیم. زنان در داخل خانه و در جامعه امنیت و نقش می‌خواهند. اگر به آنان نقش داده نشود، کشور متضرر می‌شود. حل بخشی از مشکلات جامعه  به دست زنان رقم می‌خورد. ما باید بدویم و این ظرفیت را در خدمت شهر و کشور قرار دهیم و الگویی برای جهانیان درست کنیم.

زاکانی ادامه داد: آزادی حق مردم است و انقلاب اسلامی این حق را به مردم ایران داده است. به لطف الهی در تحقق اصول ۸، ۹، ۲۵ تا ۲۷ کاری می‌کنم تا با نهادسازی نوین، مردم کارشان بعد از صندوق‌های رای اثرشان بر نظارت مسئولان ادامه یابد. مردم نباید رای بدهند و بروند بلکه باید بر مسئولان نظارت کنند و مسئولان باید پاسخگوی عملکردشان در برابر مردم باشند.