حضور دختران اصفهانی در «رویداد سلما»

سرپرست دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح سلما «قیام زن باشرف و بااستعداد ایرانی» از اعزام دختران جوان فعال رسانه‌ای استان به این رویداد به میزبانی استان کرمان خبر داد.
سلما

مرضیه استکی گفت: در «طرح سلما» درصدد هستیم، در طیف نوجوان‌وجوان اقداماتی در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه دختران و بانوان انجام دهیم، با این تفاوت مهم که این دفعه جامعه هدف مد نظر که از رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، خودشان سرپنجه کار و کنش‌گر هستند.

این طیف خاص، حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را شامل می‌شود و با انجام این اقدام اثربخش، گام مهمی در جهت تقویت حوزه رسانه برداشته می‌شود و یک کنش‌گری مثبت رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه امروز در عصری زندگی می‌کنیم که خواسته یا ناخواسته درگیر «جنگ روایت‌ها» شده‌ایم، افزود: در این جنگِ شناختی و بیان روایت‌ها اگر نوجوانان از سواد رسانه کافی برخوردار و در زمان هجمه‌های دشمن راوی روایت‌های صحیح باشند، بسیار بهتر از زمانی است که از نگاه حاکمیتی با این موضوعات برخورد شود.

سرپرست دفتر بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه در طرح سلما پرورش استعداهای نوجوانان در سه گام صورت می‌گیرد، گفت: در این طرح تلاش شده است که با محوریت زنان و دختران انقلابی و مبتنی بر شبکه‌سازی آموزش‌هایی به دختران و بانوان این رده سنی داده شود تا گام مؤثری جهت افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت کنش‌گری نوجوانان و جوانان و بصیرت‌افزایی این قشر برداشته شود.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر انجام کارهای علمی و فرهنگی در قالب «رویداد» بسامد و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: این رویداد ملی و مذهبی هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سردار شهید قاسم سلیمانی به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.

ایمنا