دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

بیست‌و‌چهارمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

این میان‌ وعده برای بانوانی که از کم خونی رنج می‌برند یک گزینه عالی محسوب شود.

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا من از تو می خواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند و پناه مى برم به تو از آنچه تو را بیازارد و از تو خواهم توفیق در آن براى اینکه فرمانت برم و نافرمانى تو ننمایم اى بخشنده سائلان.

میان‌وعده‌ای مفید برای کمک به بهبود کمبود آهن در بانوان

حُمُص Hummus یک میان وعده و دیپ بسیار خوشمزه و لذیذ است که کنار فینگر فود ها لذیذتر می شود. از حمص در خاورمیانه بیشتر استفاده می کنند و در وعده های افطاری در کشور های عربی و ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر خرد شده ۲ حبه
  • نمک و فلفل به میزان لازم و دلخواه
  • نخود پخته و آبکش شده ۲ فنجان
  • ارده ۱/۳ فنجان
  • آب لیموترش تازه ۱/۴ فنجان

این مواد را تهیه و داخل غذاساز بریزید اجازه دهید خوب مخلوط شود و سپس نوش جان کنید حتی می توانید از هوموس به جای سس های پرکالری برای ساندویچ استفاده کنید یا با خیار و فلفل دلمه ای و کرفس، هویج بخورید.

ححمص ریزه خواری را از بین برده و هوس شما را برای خوردن چیپس ها و مواد پرکالری از بین می برد.

نخود منبع مهمی از آهن است و به رساندن اکسیژن به گلبول های قرمز خون کمک می کند کسانی که کمبود آهن دارند ممکن است به کم خونی مبتلا شوند بنابراین با استفاده از حمص که داخل آن نخود وجود دارد به رفع کمبود آهن کمک می کنند و برای بانوانی که از کم خونی رنج می‌برند می‌تواند یک گزینه عالی محسوب شود.

حمص را به عنوان یک منبع غنی از فیبر می دانند که سبب ایجاد سلامت دستگاه گوارش و نظم بخشیدن به این قسمت می شود.

حمص شامل ۶ گرم فیبر غذایی در هر ۱۰۰ گرم است این مقدار برابر ۲۴ درصد مقدار مورد نیاز روزانه برای زنان و ۱۶ درصد برای مردان است.

بنابراین فیبر موجود در حمص برای رفع یبوست موثر بوده و در ماه رمضان توصیه می‌شود. همچنین فیبر غذایی به تغذیه باکتری های سالم موجود در روده شما کمک می کند. در تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که افزودن ۲۰۰ گرم نخود به رژیم غذایی به مدت سه هفته به رشد باکتری های مفید مانند بیفیدوباکترها کمک کرده و رشد باکتری های مضر را نیز از بین می برد.

به علاوه بعضی از فیبرهای حمص توسط باکتری های روده به اسید چرب زنجیره کوتاه بوتیرات تبدیل می شود که این اسید چرب به تغذیه سلول های روده بزرگ کمک کرده و مزایای زیادی برای سلامتی بدن را موجب می شود.

تحقیقات نشان داده که تولید بوتیرات باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و مشکلات سلامتی می شود.