احیای هویت زن موفق ایرانی با برگزاری برنامه‌های ویژه روز زن

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است نشان دادن نقش زنان فرهیخته و موفقیت‌های آنها در جامعه و برگزاری رویدادهای ویژه آنان در بازسازی هویت اصلی زنان مؤثر است.

کلاهدوزان با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه بانوان و تحقق الگوی سوم زن در کشور گفت: اگر به خصوصیت بانوان توجه داشته باشیم می‌توانیم به الگوی سوم زن که زن تراز انقلاب اسلامی است برسیم و در این مسیر بانوان را حرکت و رشد دهیم. باید به نقش مؤثر زنان و اهمیت آن در جامعه توجه شود و با تبیین و معرفی مناسب این نقش‌ها در جامعه، از ظرفیت آنها در رفع بحران هویتی که امروز میان دختران نوجوان و جوان رخنه کرده است، استفاده کرد.

در حال حاضر الگوهای بسیار مناسبی برای احیای هویت زن موفق ایرانی در کشور وجود دارد چراکه زنان ایرانی توانسته‌اند در کنار توجه به ارزش‌ها و فضائل، نقش‌های مختلف خود را مدیریت کنند و اکنون زنان فرهیخته با تلاش خود فصل مشترک زندگی، خانواده و اجتماع را به خوبی طی کرده‌ و الگوی سایر زنان و دختران هستند.

او با اشاره به سخنان رهبری درباره یکسان بودن نگاه انقلاب به زنان و مردان، زن مسلمان ایرانی را به عنوان کسی که توانست تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان باز کند تحسین کرد و گفت: زنان مسلمان ایرانی ثابت کردند که می‌توان عفیف بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرسازی کرد.

به اعتقاد کلاهدوزان پیشرفت های حوزه زنان و خانواده به دلیل نگاه ویژه به جایگاه زنان در کشور است و تشکیل کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار و نگاه ویژه مدیریت شهری به حوزه بانوان یکی از این پیشرفت ها محسوب می‌شود.

در استان اصفهان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری این استان با تشکیل جلسات مختلف و اتاق‌های فکر با کمک صاحبان اندیشه برای برگزاری با کیفیت رویدادهای هفته زن برنامه‌ریزی های لازم را در دو ماه گذشته انجام داده است برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تاکید بر الگوی سوم زن شامل توسعه فردی و خانوادگی و اجتماعی بانوان و با هدف ارائه خدمات و تولیدات بانوان، ارائه خدمات تخفیفی ویژه هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن همچون خدمات مجموعه‌های گردشگری، تفریحی و ابرسازه‌های تفریحی شهر برای بانوان با تخفیف ۷۰ درصدی و برای سایر همراهان شامل همسر و فرزندان آنان با تخفیف ۵۰ درصدی بخشی از برنامه‌هایی است که در مدیریت شهری برای گرامیداشت مقام زن تدارک دیده شده است.

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است نشان دادن نقش زنان فرهیخته و موفقیت‌های آنها در جامعه و برگزاری رویدادهای ویژه آنان در بازسازی هویت اصلی زنان مؤثر است، این برنامه‌ها نیز می‌تواند الگوسازی مناسبی برای دختران نوجوان و جوان امروز باشد، زیرا زنان در کنار ایفای نقش مادری، نقش اجتماعی خود را در کنار تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها به خوبی ایفا کرده‌اند و بسیار موفق بوده‌اند.

ایمنا