دعا و توصیه روزانه در ماه مبارک به بانوان:

بیست‌و‌ششمین روز مهمانی؛ یک توصیه برای شما

این ماده سرشار از مواد مغذی و بسیار انرژی بخش بوده و برای تقویت سیستم بدن زنان بسیار معجزه‌آسا است.

اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْيِي فِيْهِ مَشْكُوراً، وَذَنْبِي فِيْهِ مَغْفُوراً، وَعَمَلِي فِيْهِ مَقْبُولاً، وَعَيْبِي فِيْهِ مَسْتُوراً، يا أسْمَعَ السَّامِعِينَ.

 خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـی شده، و گناه مرا در این ماه آمرزیده، کردارم را در آن مورد قبول، و عیب مرا در آن پوشیده‌، ای شنواترین شنوایان.

اگر در روز های آخر ماه رمضان بی انرژی هستید و روزه شمارا ضعیف کرده است کاچی بخورید.

این ماده سرشار از مواد مغذی و بسیار انرژی بخش بوده و همچنین کاچی برای تقویت رحم بسیار معجزه‌آسا ست. در مورد کاچی به طور ویژه به خواص آن برای درمان مشکلات زنان از جمله تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک، کاهش درد پریودی، آماده سازی رحم برای باروری و .. اشاره می‌کنند. کاچی برای سردی رحم یک درمان موثر است و طبع آن را بلافاصله رو به گرمی می‌برد. طبع گرم در درجه اول به دلیل وجود ادویه‌ها و مغزها و سپس به دلیل روغن حیوانی ست. توجه کنید اگر روغن حیوانی را با روغن‌هایی مانند آفتابگردان عوض کنید، طبع گرم دسر کاهش پیدا می‌کند. فواید کاچی برای رحم به طور ویژه بعد از زایمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

بعد از زایمان رحم تحت فشار زیادی قرار دیده و بسته به وضعیت زایمان ممکن است آسیب دیده باشد. کاچی به بهبود بافت‌ها، کم شدن دردهای عضلانی و بهبود بخیه‌ها کمک می‌کند. اگر در شرایط ناگوار دچار سقط جنین شدید، یکی از روش‌های تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی که بسیار توصیه شده است، همین مصرف کاچی ست که بافت‌های آسیب دیده را بهبود می‌بخشد. ‌جدا از اینکه کاچی قوای جسمی بعد از زایمان یا سقط را به مادر برمی‌گرداند، باعث افزایش تولید شیر نیز می‌شود.

اگر خون زیادی در زایمان از دست داده‌اید یا به طور کلی دچار کم خونی هستید، خوردن کاچی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به ویژه اگر به جای شکر در ترکیب آن از شیره انگور استفاده کنید.