روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان

رهبر جریان حکمت ملی عراق در «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» گفت: قطعاً حضرت زینب کبری (ع) و زنان همراه این بانو، آخرین صحنه و شاید مهم‌ترین رهبری را در مسیر اصلاح امت پیامبر (ص) رقم زدند.

سیدعمار حکیم در شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» با تأکید بر لزوم احترام و حفظ و صیانت از حقوق زنان اظهار کرد:

قطعاً تلاش ما برای برگزاری این محفل، برگرفته از پایبندی به اصول اسلامی است که بر توجه به خانواده و زن، بر تقویت نقش ارزشی، انسانی و تربیتی تأکید می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به اینکه آزادی زن به معنای ازبین‌رفتن پایبندی به قانون و شرع و عادات اجتماعی اصیل نیست، افزود: تمایز مرد و زن از یکدیگر نیز، هرگز به معنای کاهش ارزش دیگری یا ترجیح دادن یکی بر دیگری نیست.

حکیم با بیان اینکه اسلام بر اهمیت نقش مشارکتی بین مرد و زن در همه مسائل مرتبط با رسالت‌های آن‌ها و جوانب انسانی تأکید می‌کند، گفت: تمرکز بر عرف و فرهنگ زننده که علیه زنان تشویق می‌کند و راه را برای خشونت علیه آن‌ها هموار می‌کند و دعوت به حل این مشکلات، یک مسئولیت اجتماعی است که بر عهده همه قرار دارد.

همچنین مقابله با فراخوان‌های فرهنگی انحرافی مسئولیت همه است. این موضوع تنها به قانون گذاری اقدامات دولت‌ها مربوط نیست، بلکه با فرهنگ‌سازی نیز مرتبط است.

شهرآرا