سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از یک روایت دروغ

رسانه‌های ضدانقلاب در رابطه با شلاق خوردن یک محکوم مرتبط با جریان‌های سازمان‌یافته اباحه‌گری دروغ‌هایی منتشر کرده‌اند که بار دیگر موجب رسوایی طرفداران جریان زن زندگی آزادی شد.

در روزهای اخیر، روایت یک محکوم در شبکه‌های اجتماعی توسط جریان‌های رسانه‌ای خاص و برخی افراد در حال انتشار است که روایت آن‌ها در مورد علت شلاق خوردن این محکوم با براساس شواهد موجود کذب است. یک خبرنگار در رابطه با این موضوع خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه خانمی به نام «رویا حشمتی» تنها به علت بی‌حجابی به جریمه نقدی و شلاق محکوم شده است. رسانه‌های معاند نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و شلاق خوردن این خانم را به بی‌حجابی ارتباط دادند.

با این وجود رسانه قوه قضائیه در واکنش به انتشار این خبر نوشت: «خانم حشمتی در مقطعی با وصل شدن به یک جریان سازمان یافته در خارج از کشور و دریافت مبالغی، در ساعات مشخص در مکان‌های پر رفت و آمد به ترویج اباحه‌گری با وضعیت بسیار زننده در خیابان‌های شهر تهران پرداخته که پس از بازداشت و انجام بازجویی و تحقیقات قضایی موضوع فوق مبنی بر اقدام سازمان یافته در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور اثبات می‌شود».

علاوه بر این با بررسی‌های بیشتر پرونده رویا حشمتی به نکات جدید و قابل تاملی می‌رسیم. خبرگزاری میزان تصاویری از گفتگوهای این خانم منتشر کرده است که نشان دهنده ارتباط‌ گرفتن این فرد با یک جریان سازمان‌یافته در خارج از کشور و دریافت مبالغی در ازای رفت و آمد در ساعات مشخص و در مکان‌های شلوغ شهر تهران است. وی با‌ وضعیت پوشش بسیار زننده به ترویج اباحه‌گری پرداخته که پس از دستگیری و انجام بازجویی و تحقیقات قضایی موضوع فوق مبنی بر اقدام سازمان‌یافته در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور اثبات شده است.

در فضای مجازی علاوه بر روایت غلط در رابطه با دلایل شلاق خوردن رویا حشمتی، تصاویری توسط کاربران برانداز منتشر شده است که براساس آن ادعا می‌کنند این عکس متعلق به شلاق خوردن این خانم است. با این وجود با جستجو در تصاویر گوگل می‌توان فهمید که این عکس مربوط به حادثه‌ای در سال ۲۰۰۷ میلادی است. رویا حشمتی نیز در استوری صفحه شخصی خود تصویر منتشر شده را تکذیب کرده و به صراحت می‌گوید که ضربات شلاق به صورتی نبوده که باعث آسیب و جراحت شود.

برخی از افراد مشهور برای تحریک احساسات مردم همه ابعاد ماجرا را به مخاطب خود اطلاع نمی دهند و تنها برشی از آنچه که مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد روایت می‌کنند. شلاق خوردن، شدت ضربات شلاق و علت شلاق خوردن مسائلی هستند که سانسور می‌شوند و در برخی موارد به تحریف ماجرا می‌پردازند.

فارس