روایتی از یک سرباز زن در ارتش بریتانیا

کری آن نایت امیدوار بود راه را برای زنان سیاه پوست هموار کند اما در عوض 12 سال مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

یک سرباز زن ارتش بریتانیا بدلیل آزارها و تبعیض های جنسیتی از دادگاه کار نامه عذرخواهی دریافت کرد. کری نایت با پیوستن به ارتش احساس می‌کرد که یک فرصت فوق العاده شغلی نصیبش شده است؛ وی امیدوار بود راه را برای زنان سیاه پوست هموار کند اما در عوض ۱۲ سال مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

نایت پس از ثبت نام در سن ۲۰ سالگی و پس از آموزش به هنگ ۲۶ توپخانه سلطنتی پیوست و به آلمان اعزام شد. او که در عکس مشهورش با لباس ارتش در آن زمان مورد تحسین عده ای قرار گرفته بود اکنون احساس پشیمانی میکند.

او در اظهارات شاهد خود که به دادگاه ارائه شد، گفت: سربازان مرد من را ” عوضی سیاه” صدا می‌کردند و یک روز عصر که به اتاقم برگشتم دیدم که یک نفر تصاویر مستهجن جنسی را در تمام کمدهای اتاق من کشیده است.

وی از تبعیض جنسی و نژادپرستانه ارتش بریتانیا شکایت کرد و گفت در پوسترها من یه چهره شاد مشاهده می‌شد اما واقعیت خلاف این بود.

نایت پس از اینکه در سال ۲۰۲۱ به عنوان مربی در کالج بنیاد ارتش در هاروگیت پذیرفت، امیدوار بود اوضاع را متفاوت کند، نقش او آموزش نیروهای جدید بود که در ۱۶ و ۱۷ سالگی ثبت نام کردند.

 «جانگوی رها» نام یک فیلمی می‌باشد که در آن شخصیت زن سیاهپوست درون جعبه قرار دارد و شکنجه می‌شود، همکارانم بارها گفتند که تو راهم باید به آن سرنوشت دچار کنیم.

در طی چندین سال، نایت سعی کرد در ابتدا به صورت غیر رسمی و سپس به طور رسمی از طرح شکایت برای اعضای نیروهای مسلح، درباره نژادپرستی و زن ستیزی شکایت کند. او شکایات خود را با شواهدی از جمله اسکرین شات های واتس اپ و ضبط های صوتی پشتیبانی کرد.

این سرباز زن بدلیل فشارهای ناشی از تعرض های جنسی و تحقیر شدن در سال های حضورش در ارتش، وضعیت روانی اش رو به وخامت رفت و از جایگاه آموزش دادن برکنار شد.

وزارت دفاع این ادعا را با کری-آن نایت در ماه ژوئن، بدون پذیرش مسئولیت، حل و فصل کرد.

گاردین