محکومیت زن آمریکایی که سرکرده گردان زنان داعشی بود

«آلیسون فلوک-اکرن» (Allison Fluke-Ekren)، زن آمریکایی اهل ایالت «کانزاس»، که رهبری یک گردان از زنان داعشی موسوم به گردان «خطیبه نصیبه» را برعهده داشت، به 20 سال حبس محکوم شد.
رهبر زنان داعش

این زن ۴۲ ساله که رهبر زنان داعش بود در  گروه ۱۰۰ نفره از زنان و دختران که برخی از آنها ۱۰ سال سن داشتند، نحوه استفاده از سلاح‌های خودکار و منفجر کردن نارنجک و کمربندهای انتحاری را آموزش می‌داده است.

فرزندان فلوک-اکرن که توسط مادرشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، به دادگاه گفتند که مادرشان «جنون قدرت» دارد و از قاضی خواستند حداکثر مجازات را برای او اعمال کند، این در حالی است که فلوک-اکرن این ادعا را رد کرد.

فلوک-اکرن قبل از پیوستن به گروه تروریستی داعش، در مزرعه‌ای ۳۳ هکتاری در «اوربروک» زندگی می‌کرده و سپس توسط یکی از رهبران داعش از مصر و لیبی به سوریه رفت.

این زن که به عنوان رهبر زنان داعش بود با رد کردن اتهامات خود مدعی شد که گردان خطیبه نصیبه چیزی شبیه به یک مرکز اجتماعی زنان برای آموزش دفاع شخصی بود. زیرا در آن زمان شهر «رقه» مورد حمله داعش قرار گرفته بود.

وی همچنین مدعی شد که به زنان و دختران استفاده از کمربندهای انتحاری و سلاح برای حفاظت از خود در شرایط جنگی را آموزش داده است.

با این حال توجیهات و ادعاهای فلوک-اکرن مورد قبول «لئونی برینکما» (Leonie Brinkema)، قاضی دادگاه «آلبرت وی برایان» در شهر «الکساندریا» واقع نشد و این زن سرکرده داعش به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

تقریب