رنج های قاعدگی زنان طبیعی نیست

دکتر آپال و چشم انداز او برای تغییر شکل مراقبت های بهداشتی زنان؛ ای کاش زنان بیشتری می دانستند که خونریزی شدید قاعدگی چیزی نیست که به سادگی تحمل کنند.

در پرسش و پاسخ زیر، دکتر آپال متخصص زنان و مدیر راه سلامت زنان در سیدنی می‌گوید که مایل است زنان بیشتری آگاه شوند که خونریزی شدید قاعدگی چیزی نیست که به سادگی تحمل کنند. این وضعیتی است که از هر چهار زن در سنین باروری یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و می توان آن را با گزینه های مختلف درمان کرد.

چرا می خواهید زنان بیشتری درباره سلامتی خود بدانند؟

من می خواهم زنان بیشتری بدانند که باید در مورد سلامت و رفاه خود فعال باشند. درک و شناخت علائم و نشانه های مشکلات رایج سلامتی، از جمله اختلالات قاعدگی، و مراجعه به موقع مشاوره پزشکی بسیار مهم است. زنان باید برای دفاع از خود در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی احساس قدرت کنند و در صورت بروز مشکل، علائم خود را «طبیعی» ندانند. آموزش و آگاهی کلیدی برای دستیابی به نتایج بهتر سلامت است.

چرا اینقدر به سلامت قاعدگی زنان توجه نشان می دهید؟

من به سلامت قاعدگی زنان توجه زیادی نشان می دهم. زیرا این یک جنبه اساسی از بهزیستی کلی است که اغلب نادیده گرفته می شود یا مورد انگ قرار می گیرد. مسائل مربوط به سلامت قاعدگی می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی، بهره وری و رفاه عاطفی زنان تأثیر بگذارد.

با تمرکز بر این حوزه، امیدوارم با هم بتوانیم این معضل را از بین ببریم، دسترسی به مراقبت را بهبود بخشیم، و اطمینان حاصل کنیم که زنان حمایت صحیح و درمان به موقع و مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

این اشتیاق ناشی از تعهد به برابری جنسیتی و این باور است که همه زنان شایسته زندگی سالم و توانمند هستند.

چیزی که دوست داشتید زنان بیشتری در مورد خونریزی شدید قاعدگی بدانند چیست؟

ای کاش زنان  بدانند که خونریزی شدید قاعدگی چیزی نیست که به سادگی تحمل کنند. این یک بیماری شایع است که ۲۵ درصد از زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند به طور موثر با گزینه های مختلف از جمله مداخلات پزشکی و جراحی درمان شود.

زنان فکر می کنند پریودهای سنگین آنها طبیعی است، زمانی که برخی از آنها ممکن است پاتولوژی زمینه ای مانند پولیپ رحم، فیبروم، آدنومیوز، عدم تعادل هورمونی یا سایر شرایط پزشکی داشته باشند. کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن می تواند باعث خستگی قابل توجهی شود. جستجوی به موقع مشاوره پزشکی و دسترسی به یکی از گزینه های درمانی متعدد می تواند به بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی آنها منجر شود.