معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش:

حداقل در ۳ رشته دیگر هم می‌توانستیم سهمیه المپیک بگیریم

کاظمی پور گفت: بیش‌ترین کسب سهمیه در این دوره توسط زنان رقم خورد؛ حداقل در ۳ تا ۴ رشته دیگر نیز می‌توانستیم سهمیه کسب کنیم. با تدبیری که در ۴ سال آینده و مسابقات آسیایی رقم می‌خورد قطعا ظرفیت ورزش زنان برای حضور در عرصه پارالمپیک و المپیک افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: حضور زن محجبه ایرانی در عرصه بین‌الملل معرفی زن مسلمان به دنیا و نمادی از موفقیت در جبهه فرهنگی است که این موضوع کمتر از مدال‌آوری در مسابقات جهانی نیست.

مریم کاظمی‌پور در رابطه با حضورش برای رای دادن در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم بزرگوار ایران اسلامی فارغ از این که به کدام یک از نامزدها رای می‌دهند پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند و به امر رهبر انقلاب لبیک گفتند؛ ان‌شاءالله برای ساختن ایرانی مقتدر و آباد به آزادی ایران رای دادند.

وی افزود: ما در اجلاس سران شانگهای صحنه‌ای از اقتدار ملی کشورمان را مشاهده کردیم. توقع مردم از رییس جمهور آینده این است که با قوت در داخل برای رفع مشکلات مردم در زمینه اقتصادی و بر طرف کردن سوالات ذهنی جوانان تلاش کند و در عرصه بین‌الملل نیز اقتدار ملی ایران که چیزی جز افتخارآفرینی‌هایی که دیپلمات‌های سیاسی و نمایندگان ورزشی ما در دنیا رقم می‌زنند و جز آن چیزی که سردار مقاومت به عنوان امانت به دست ملت ایران سپرد نیست. امیدوارم که در این دو صحنه رییس جمهور منتخب مردم موفق باشد و پیروی از راه رییس جمهور شهید رییسی قطعا این مسیر را برای افتخار آفرینی رییس جمهور آینده هموار می‌کند. انتظار ما این است که رییس‌جمهور منتخب ادامه دهنده راه آیت‌الله رئیسی باشد.

کاظمی‌پور در پاسخ به این پرسش که وضعیت بانوان را برای بازی‌های المپیک چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد: بیش‌ترین کسب سهمیه در این دوره توسط زنان رقم خورد؛ حداقل در ۳ تا ۴ رشته دیگر نیز می‌توانستیم سهمیه کسب کنیم. با تدبیری که در ۴ سال آینده و مسابقات آسیایی رقم می‌خورد قطعا ظرفیت ورزش زنان برای حضور در عرصه پارالمپیک و المپیک افزایش خواهد یافت. ما در پارالمپیک به کیفی نگریی و در المپیک نیز با این ارتقای کمی که نسبت به دوره‌های قبل داشتیم، حرکت جدی را با این تعدادی که در عرصه ورزش قهرمانی زنان به وقوع پیوسته نشان دادیم. من امیدوارم که این اتفاقات در مسابقات آسیایی آینده و مسابقات المپیک لس‌آنجلس ادامه پیدا کند تا از نظر تعداد مدال‌ها و کمیت حضور زنان ورزشکار بتوانیم حضور چشمگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از نظر مدال‌آوری چیزی در قهرمانان نشان از ضعف یا کمبود نداریم با تدارکاتی که برای بانوان المپیکی دیده شده همان طور که در جریان هستید تعداد زیادی از بانوان که موفق به کسب سهمیه شده‌اند در تورنمنت‌های برون مرزی و اردوهای مشترک حضور دارند. دختران قایقران و ندا شهسواری در رشته پینگ و پنگ و سایر رشته‌ها در اردوهای تدارکاتی خوبی حضور دارند.  تمام تلاش وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک این است تا حضور بانوان هم از لحاظ کمی و هم کیفی در سطح ترازی باشد که کسب موفقیت و همچنین سکو و مدال هم قابل پیش‌بینی باشد.

کاظمی‌پور در پایان اظهار کرد: درباره حضور بانوان آن چیزی که در بیانات رهبر معظم انقلاب مشهود بود حضور زن محجبه ایرانی در عرصه بین‌المللی خود نمادی از موفقیت در جبهه فرهنگی و معرفی زن مسلمان به دنیاست که این اتفاق کم از مدال‌آوری و سکو نیست و ورزش قهرمانی را به مراتب بیش‌تر از آن چیزی که در مدال‌ها و سکو وجود دارد به دنیا ابلاغ خواهد کرد.

ایسنا