تحلیل خبر:

داغ رسوایی اخلاقی بر پیشانی پاریس

ابتدای شروع مسابقات المپیک پاریس، برخی شهروندان این کشور که اغلب زن بودند هشدارهای جدی به زنان گردشگری که برای رویداد جهانی المپیک به این کشور می‌روند؛ دادند. جالب است بدانید که رنگ بوی این هشدارها اغلب در راستای پیشگیری آزارهای جنسی زنان گردشگر است.

خبر اصلی: جنایت وحشتناک علیه زن جوان استرالیایی در پاریس

جنایتی هولناک بر روی یک زن جوان استرالیایی بر پاریس ۲۰۲۴ سایه افکنده است. این دختر ۲۵ ساله به پلیس گفته است که قبل از اینکه فرار کند و در یک فروشگاه غذاخوری پنهان شود، توسط یک باند پنج مرد مورد تجاوز قرار گرفته است.

تحلیل خبر:

ابتدای شروع مسابقات المپیک پاریس، برخی شهروندان این کشور که اغلب زن بودند هشدارهای جدی به زنان گردشگری که برای رویداد جهانی المپیک به این کشور می‌روند؛ دادند. جالب است بدانید که رنگ بوی این هشدارها اغلب در راستای پیشگیری آزارهای جنسی زنان گردشگر است. برای مثال شهروند فرانسوی چنین به زنان گردشگری که برای المپیک به پاریس می‌آیند گفت: « شب‌ها تنها بیرون نروید، تجاوزهای بی‌شمار در میدان مارس با تعداد زیادی گردشگر زن در میان قربانیان، باید شما را از رفتن به آنجا باز دارد…» تعجب برانگیزتر آنکه این شهروند فرانسوی می‌گوید زندگی زنان فرانسوی یک کابوس است و آنان نگران المپیک و آنچه در انتظار زنان گردشگر در این ایام است می‌باشند.

آنچه تاسف ما را دوچندان می‌کند این است که چگونه کشوری چون فرانسه که مهد پرورش “سیمون دوبووار” مادر فمینیسم متاخر و مبدع فمینیسم اگزیستانسیال است باید زنانش تجاوز جنسی کابوس روزانه‌شان باشد؟ از جمله تلاش‌هایی که سیمون دوبووار و پیروان نحله‌ی فکری او تا کنون به عنوان حقوق زن مشغول به پیگیری اش بودند “حق کنترل بر بدن” زنان بود. این حق در راستای اخذ آزادی زنان در سقط جنین بود و نتیجه‌ی آن شد افزایش تجاوزات به زنان فرانسوی و حتی غیر فرانسوی که به این کشور سفر می‌کنند. فارغ از آنکه تصویر فرانسه در این مدت گذشته از المپیک نزد ملت‌های دنیا و خاصتا زنان به دلیل حواشی‌های پرنگ‌تر از متن المپیک که فاقد اخلاقیات بود، مخدوش شده است باید چنین گفت که چهره‌ی سیمون دوبووار این نویسنده فمینست فرانسوی نیز میان زنان ملت‌ها از قله‌ی پوشالی ارج و منزلت افتاد. او که با ادعای پوشالی حق کنترل بدن برای زن تنها راه تعرض به زنان را برای مردان هوسران و بی‌مسئولیت فرانسوی هموار کرده است حال نمی‌بیند که این آشوب جنسی رواج یافته در فرانسه چگونه دامان زنان گردشگری که به این کشور سفر می‌کنند را گرفته است. این کابوس نه تنها بر سلامت روحی و روانی زنان خدشه وارد می‌کند بلکه سلامت جسمی و گسترش غیرقابل کنترلی نیز بر افزایش بیماری‌های مقاربتی بر زنان تحمیل خواهد کرد. این المپیک همچون داغی سوزان بر پیشانی تمدن غرب است که مهد فرهنگ، هنر و تمدنش فرانسه چنین اسفناک از انسانیت و تمدن فاصله گرفته که حقوق انسانی و حریم شخصی را وقعی نمی‌نهد. باید بر تمدن غرب گریست.