خانم دکتراعتماد، مدیر شبکه سلامت درگذشت

دکتر صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه سلامت بود و پیش از آن «عضو شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما» بوده و از سال ۹۲ تا کنون در سمت قائم مقام شورای سیاستگذاری سلامت نیز فعالیت نموده است و در بخش‌های مختلف رادیو سلامت از جمله «مدیر طرح و برنامه این شبکه» و همچنین «سرپرست گروه سلامت جسم و سلامت اجتماعی رادیو سلامت» نیز سابقه فعالیت داشت.

صدیقه اعتمادسعید آبان ۱۳۴۳ در تهران و در خانواده‌ای مذهبی و که به تحصیل فرزندان به‌خصوص دختران خود اهمیت می‌داد متولد شد. از یک مدرسه مذهبی به نام دبیرستان علوی در منطقه ۱۲ تهران دیپلم گرفت و پس از گذراندن کنکور در سال ۱۳۶۷ موفق به ورود در رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و به مدت پنج سال در فاصله سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ جهت طی دوره در دانشگاه سوربون فرانسه مشغول به تحصیل شد و موفق به اخذ دیپلم زبان فرانسه شد. وی به عنوان پزشک وارد بیمارستان‌های فرانسه شد ولی به علت اینکه حجاب یکی از موانع مهم برای او در ادامه فعالیت و تحصیل در فرانسه بود به کشورش بازگشت و با شرکت در آزمون تخصص و پذیرفته شدن در رشته تخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهایت سال ۱۳۸۳ این دوره را به پایان رساند.

وی در حوزه رسانه نیز فعالیت داشت و از خیرین با سابقه شهر تهران می بود. از فعالیت های خیرخواهانه او می توان او به مراجعه به یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران برای طبابت اشاره کرد که به صورت خیریه و رایگان برای بیماران کار می‌کرد.