دوئل کاشت ناخن و سلامتی

ناخن به عنوان عضو کوچکی از بدن انسان محاسن و فوائد بسیار زیادی می باشد. این عضو، سیستم پوششی بدن که مانند نمایشگری حساس قابلیت تصویر کردن کمی‌ها و کاستی‌های بدن ما را نیز بر عهده دارد. به عنوان مثال تعیین دقیق سطح اکسیژن بدن از طریق ناخن ها میسر می باشد.
کاشت

ممکن است بانوان به دلایل مختلفی کاشت ناخن را انجام می دهند اما غالبا این کار جنبه زیبایی داشته و رقابت برای زیباتر شدن ارا به دنبال دارد. امروزه با تغییر سبک زندگی و تاثیر گذاری بیش از حد فضای مجازی بر ذائقه افراد، برخی از زنان و دختران کشورمان بدون توجه به معایب و مشکلات به تبعیت تمام و کمال از مُد پرداخته و گاهی اوقات بر سر سلامتی جسم و جان خود دوئل قمار می کنند.

خطرات و عوارض کاشت ناخن

جذب مواد شیمیایی پرخطر: زمانی که مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی سطح تراش خورده و نازک ناخن قرار می گیرد، احتمال جذب این مواد سمی از روی سطح ناخن و پوست بالا می رود.

جدا شدن ناخن از بستر: کاشت ناخن در شرایطی که به ویژه فرد سعی می کند از ناخن بلند خود استفاده های نادرستی مانند باز کردن در قوطی و… داشته باشد، می تواند مشکل ساز شود و زمینه را برای جدا شدن لایه سطحی ناخن از بستر فراهم کند.

مسمومیت و سرطان ریه: تحقیقات علمی ثابت کرده گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود می تواند سبب مسمومیت شود. این نوع از مسمومیت علائم شبیه مسمومیت الکلی دارد که در موارد شدید با علایمی از جمله بروز اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی همراه است. مواجهه طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی می تواند زمینه ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

اگزما: استفاده از محصولات کاشت ناخن و چسب های ناخن های مصنوعی می تواند زمینه ساز بروز اگزمای تماسی در انگشتان، چشم و لب ها شود.

قارچ:  رشد و تکثیر قارچ های میکروسکوپی که از کراتین ناخن(بخش سخت) تغذیه کرده که به دلیل نازک شدن سطح ناخن احتمال بروز و تکثیر قارچ ها افزایش می یابد.

 عفونت باکتریایی: به دلیل نازک شدن سطح ناخن، استفاده از مواد شیمیایی، وسایل غیر استریل، نفوذ آب داخل ناخن مصنوعی و کاهش رعایت پاکیزگی ناخن ها احتمال ابتلا به عفونت بالا می رود که در موارد شدید منجر به مرگ نیز می شود و یا این عفونت ها به داخل بدن سرایت پیداکند.

خطا در اندازه گیری اکسیژن: زمانی که فرد در مواقع ضروری نیاز به سنجش اکسیژن برای اقدامات حیاتی را دارد وجود ناخن های مصنوعی مانع از پایش سلامتی می گردد مخصوصا در مادران باردار این مسئله تاکنون سبب مادر و جنین نیز شده است زیرا دستگاه اکسی متر نمی تواند سنجش را به درستی انجام دهد و یکی از علائم کمبود اکسیژن رنگ ناخن هاست که با وجود لایه های اضافی همچین چیزی ممکن نبوده و خطر جانی به همراه دارد.

باید توجه داشت که در دین اسلام کاشت ناخن مورد تایید نیست و احکام شرعی زنان با مشکل روبرو می باشد. همچنین باتوجه به بالابودن ارزش و مقام زن از ماهیت جسم و جنسیت او به منش و توانایی هایش بهتر است بانوان عزیز بیشتر به دنبال ارتقا مهارت ها و توانایی های خود بوده و وقت گرانبهای خود را صرف زیبایی های ظاهری نکرده و سلامت خود را با پیروی های نادرست به خطر نیندازند.