نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
محمد صادق دهناوی همچنین افزود: با توجه به وجود ۳۴ میلیون گیمر در ایران، شناسایی تیمهای مستعد شرکتکننده در اردوهای بازیسازی مسیر جذبشان به صنعت بازی کشور را فراهم میکند.
علاوه بر اردوهای آموزشی بازیسازی در شهرهای مختلف که اولین دوره آن دو سال قبل در شهر زاهدان برگزار شد، دیماه سال گذشته جشنواره سکوی غزال با هدف شناسایی و سرمایهگذاری بر استارتاپهای بازیساز برگزار شد و جذب سرمایهگذاری ۷میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای ۷تیم برگزیده بازیساز انجام گرفت.
تاکنون ۸۱۷ نفر از علاقهمندان به صنعت بازیسازی در اردوهای آموزشی تخصصی بازیسازی شرکت کردهاند. بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازیهای رایانهای از هر ۱۰۰ مرد، ۴۶ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر گیمر هستند و این افراد در طول روز به طور میانگین ۹۵ دقیقه بازی میکنند.
شرکتهای بازیسازی بزرگ، هر ساله میلیاردها دلار از فروش بازیها کسب کرده و با ابزار بازی تأثیراتی عمیق در فرهنگ جهانی دارند. اما درحالیکه استقبال گسترده از صنعت بازیسازی منجر به توسعه مراکز آموزشی آکادمیک در کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی شده است، در دانشگاههای ایران هنوز رشته تخصصی بازیسازی وجود ندارد.
مدیر تیم یک استودیو بازیسازی امین شهیدی معتقد است جامعه دید سنتی خود را نسبت به بازیهای رایانهای و موبایلی تا حد زیادی حفظ کرده است و به همین دلیل مطالبه جدی در جامعه برای تقویت صنعت بازیسازی وجود ندارد و به نظر میرسد تا زمانی که نسل جوان به پدران و مادران آینده تبدیل نشوند فرهنگسازی و ذائقهسازی در این خصوص در کمترین سطح ممکن قرار دارد.
اما در مقابل مدیر شرکت بازی ساز سورنا گیمز حسن مهدی اصل نما معتقد است که دولت هنوز نگاهی نوین به صنعت بازیسازی ندارد. این در حالی است که اگر کشورهای اروپایی همپای چین، آمریکا و ژاپن در این صنعت حرفی برای گفتن دارند، حاصل سالها سرمایهگذاری در آموزش عالی، فرهنگسازی و توجه دولت کشورها و سرمایهگذاران آن به پتانسیل این صنعت بوده است.
مدیرعامل استودیو مدریک مهدی بهفرراد میگوید دولت باید با ورود به حوزه بازیسازی، نیازهای آموزشی کشور برای قرارگیری این رشته در آموزشوپرورش و آموزش عالی را تأمین کند. از طرفی برنامهریزی و ارائه حمایتهای مادی و معنوی دولت از صنعت بازیسازی، تقویت شرکتهای فعال در حوزه بازی، برگزاری نمایشگاه در حوزه بازیسازی و قراردادن دستاوردهای آن در معرض نمایش گیمرهای ایرانی و در نهایت با بهرهمندی از توانایی شرکتهای دانشبنیان میتوان شاهد توسعه صنعت بازی در کشورمان باشیم.
«تنسنت، یک شرکت بازیسازی چینی با درآمد ۷٫۵۶ میلیارد دلار، پردرآمدترین شرکت بازیسازی دنیا در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۳ معرفی شد. درآمد این شرکت معادل درآمد نفتی ایران در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ است.» این آمار پردرآمدترین شرکتهای بازی ساز منتشر شده در سایت Newzoo است.
فارس
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت