معرفی یک داور زن ایرانی برای قضاوت در المپیک پاریس

فدراسیون جهانی کانوئینگ، داوران منتخب در مسابقات قایقرانی اسلالوم المپیک پاریس را معرفی کرد که در بین آن‌ها نام کتایون اشرف نیز دیده می‌شود.

کتایون اشرف داور بین‌المللی مسابقات قایقرانی است که پیش از این در رقابت‌های مختلف مانند قهرمانی جهان، کاپ‌های جهانی و قهرمانی آسیا قضاوت کرده است و این بار به عنوان اولین داور زن ایرانی در مسابقات قایقرانی اسلالوم داوری خواهد کرد.

این داور زن در مورد حضور خود در رقابت‌های جهانی گفت: آخرین حضور من هم در مسابقات قهرمانی جهان در لندن بود و کیفیت کار من توسط فدراسیون جهانی مورد تایید قرار گرفت و برای المپیک دعوت شدم. این اتفاق برای من اتفاق بسیار بزرگی است، چراکه داورانی که در المپیک حضور دارند داوران بسیار توانایی هستند و من برای این موضوع خیلی خوشحال هستم.

کاری که در این مدت توانستم برای ایران انجام دهم، این بود که موفق شدم‌ ۱۲ داور ایرانی را در مسابقات قهرمانی آسیا آموزش دهم و در رقابت‌های قهرمانی آسیا در توکیو نیز یک داور ایرانی دیگر به گروه داوران بین‌المللی اضافه شد.

حضور داوران زن ایرانی در عرصه‌های داخلی و خارجی پررنگ تر شده است و این اتفاق مبارکی است. زنان ما توانمند هستند و در سطح جهانی توانایی‌های خود را نشان دادند و توانستند جایگاه خود را به دست آورند.