۲۶ درصد از زنان فرانسوی از خشونت مالی رنج می‌برند

بر اساس گزارش شبکه سراسری سازمان‌های غیرانتفاعی برای کمک به زنان قربانی خشونت (FNFS) حدود 26 درصد از زنان در فرانسه گفته‌اند که در سال 2022 مورد سوء استفاده مالی قرار گرفته‌اند.

 به گزارش جهان بانو، فرانس ۲۴ گزارش کرد علیرغم پیشرفت‌های قانون Rixain در سال ۲۰۲۱ که هدف آن ترویج برابری اقتصادی بین زنان و مردان است، بیش از ۲۰۰۰۰۰ زن در فرانسه توسط شریک جنسی خود مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفته‌اند.

سوء استفاده مالی یکی از شش نوع خشونت خانگی گزارش شده در فرانسه است که مواردی همچون آزار روانی، کلامی، فیزیکی، جنسی و حقوقی را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش شبکه سراسری سازمان‌های غیرانتفاعی برای کمک به زنان قربانی خشونت (FNFS) حدود ۲۶ درصد از زنان در فرانسه گفته‌اند که در سال ۲۰۲۲ مورد سوء استفاده مالی قرار گرفته‌اند.

فرانسوا بری، مدیر اجرایی FNSF در رابطه با این موضوع گفت: این مشکل می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند ممنوعیت کار زن و مصادره وسایل خانه و منابع مالی او توسط شریک زندگی وی که باعث وابستگی قربانی به شریک زندگی و عدم ترک او می‌شود. در برخی از موارد فرد قربانی حتی یک حساب بانکی هم ندارد.

فرانسوا بری در حالی که شهادت زنی را توضیح می‌دهد که شوهر پردرآمدش هفته ای ۲۰ یورو به او می‌داد تا خودش و فرزندانش را تغذیه کند گفت: این نوع آزار در داخل خانه رخ می‌دهد، اما می‌تواند پس از جدایی زن و شوهر با عدم پرداخت نفقه ادامه یابد. سوءاستفاده‌ مالی اغلب با خشونت فیزیکی همراه است.