حمایت کمیسر کودکان در انگلیس از ایده تلفن همراه نوجوانان

کمیسر کودکان از ایده «تلفن زیر 16 سال» که توسط مادر برایانا گی برای ایمن نگه داشتن کودکان در فضای آنلاین ارائه شده است حمایت کرد.

استر گی، مادر دختری که قربانی خشونت شده است گفت: باید از دسترسی کودکان به برنامه های شبکه‌های اجتماعی جلوگیری شود. قاتلان دختر این زن بریتانیایی که هر دو در زمان قتل ۱۵ ساله بودند، مجذوب تصاویر خشونت ‌آمیز در فضای مجازی شده بودند و هفته ها با استفاده از یک نرم‌افزار پیام‌رسان برای این قتل برنامه ریزی کردند. خانم راشل دِ سوزا به بی بی سی گفت که ممنوعیت کامل تلفن برای کودکان بعید است، اما می‌توان برای تبلیغ تلفن‌هایی که از نظر طراحی ایمن هستند، کارهای بیشتری انجام داد.

این ایده می‌تواند شامل تلفن‌هایی باشد که کودکان بتوانند با استفاده از آن‌ها با والدین خود تماس بگیرند، اما به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دسترسی نداشته باشند. همچنین دیم ریچل در گفتگو با رادیو بی بی سی در این باره گفت: دیدگاه مادر برایانا کی در مورد ممنوعیت تلفن برای افراد زیر ۱۶ سال واقعا هوشمندانه است. آیا واقعاً می‌توانیم به اپل و گوگل برای ایجاد تلفن‌هایی با دسترسی ایمن اعتماد کنیم؟

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز پیش از این تاکید کرده بود که قانون جدید ایمنی آنلاین به اندازه کافی قوی است تا از کودکان در فضای مجازی و اینترنت محافظت کند. او گفت که قانون جدید به آفکام (سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای در بریتانیا) این اجازه را می‌دهد تا با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی گفتگو کند و اطمینان حاصل کند که کودکان در معرض محتوای مضر آنلاین قرار نگیرند. با این وجود، خانم گی از آن زمان مجددا خواستار جلوگیری از دسترسی افراد زیر ۱۶ سال به شبکه‌های اجتماعی در تلفن‌های همراه هوشمند و کنترل‌های قوی‌تر برای پرچم‌گذاری جستجوهای مضر برای والدین شده است.

اسکارلت جنکینسون و ادی رتکلیف، قاتلان نوجوان دختر این مادر به تازگی به حبس ابد محکوم شده‌اند. جنکینسون علاوه بر برنامه‌ریزی قتل از طریق نرم‌افزار‌های پیام‌رسان، ویدئوهایی از خشونت و شکنجه را در وب تاریک تماشا کرده بود. خانم گی در گفتگو با بی بی سی گفت: بعد از اتفاقی که برای دخترم رخ داد، خواسته ام این است که شرکت‌های تلفن همراه مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند.

کمیسر کودکان پیش از این نیز در مورد قرار گرفتن کودکان در معرض محتوای مضر آنلاین ابراز نگرانی کرده بود. این نهاد اعلام کرد که نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله ای که مورد بررسی ما قرار گرفته بودند، اعتراف کردند که مطالب مستهجن و زن ستیزانه را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اند. همچنین دیم ریچل گفت: تمایلی به اعمال ممنوعیت کامل تلفن همراه هوشمند ندارم، هرچند که اساسا بعید است که احزاب سیاسی از چنین طرحی حمایت کنند، اما ما می‌توانیم ایمنی گوشی‌های تلفن همراه را به طور جدی مطالبه کنیم.

والدین در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته‌اند که غیرممکن است تلفن‌های همراه هوشمند را از کودکانی که قبلا آن‌ها را داشته‌اند پس بگیرند. جیمز ترنهام که در هاکنی در شرق لندن زندگی می‌کند، در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت که مدت زمانی را که فرزندانش برای برنامه‌ها صرف می‌کنند محدود کرده است، با این وجود این کار بسیار سخت است.

کیت رندل که کارگاه‌های ایمنی آنلاین در مدارس را اداره می‌کند، در این باره گفت: وقتی تلفن‌های هوشمند را به فرزندانمان می‌دهیم، تقریبا غیرممکن است که دوباره بتوانیم آن‌ها را از نوجوانان پس بگیریم. تلفن‌های همراه تأثیرات عمیقی بر کودکان و نوجوانان می‌گذارند.