پاپ فرانسیس خواستار حمایت مالی از راهبه های آزار دیده شد

فعالان میگویند پاپ فرانسیس باید به موضوع آزار راهبه ها ، مسئله ای که در کلیسای کاتولیک مدت هاست مورد غفلت قرار گرفته توجه کند و همچنین صندوقی برای حمایت از راهبه هایی که پس از آزار از سوی کشیش ها وروحانیون از زندگی مذهبی کناره میگیرند ایجاد نماید . بیش از 600000 راهبه در سراسر جهان وجود دارد ، و استثمار و سوءاستفاده از آنها در سالهای اخیر مورد توجه روزنامه ها و مقالات رسمی واتیکان قرار گرفته است .

فرانسیس در سال ۲۰۱۹ به این معضل اعتراف کرد. او با اشاره به یک دستور دینی خاصِ زنان که توسط پاپ سابق در سال ۲۰۰۵ از میان برداشته شد، از بردگی و حتی بردگی جنسی راهبه ها صحبت کرد.

دوریس ریزینگر، پژوهشگر و راهبه سابق آلمانی که خود نیز یکی از قربانیان آزار جنسی توسط یک کشیک بوده است، این درخواست را طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه که توسط گروه abuse tracking group برگزار شد، مطرح کرد.

او گفت: پاپ به آزار راهبه ها اعتراف کرده است، اما هیچ اقدامی موثری در رابطه با این مسئله انجام نداده است. ما هرگز نشنیده ایم که پاپ یا اسقف نسبت به سقط جنین اجباری توسط کشیش ها اذعان کند. آنها همیشه سقط جنین را یک موضوع زنانه می‌دانند، و علیرغم اینکه می‌دانند سقط جنین با اجبار کشیشان انجام می‌شود، هیچ صحبتی در رابطه با آن نمی‌کنند. دفتر مطبوعاتی واتیکان به طور مستقیم به این موضوع واکنشی نشان نداد.

رازینگر گفت قوانین کلیسا باید تغییر کند و به راهبه ها دستور دهد برای کمک به خواهرانی که کلیسا را ترک می کنند، تسهیلات مالی در نظر بگیرند.

او افزود تا زمانی که این کار انجام نشود، پاپ باید یک صندوق مرکزی در کلیسا به این منظور ایجاد کند. ریزینگر از پاپ فرانسیس خواست تا برای کودکانی که پدرشان کشیش هستند، صندوقی ایجاد کند تا نجات دهنده آنها از زندگی سراسر فقر و شرم باشد و همچنین کشیشانی که زنان باردار را وادار به سقط جنین می‌کنند را برکنار نماید.

او گفت که راهبه هایی که در نوجوانی عهد خود را می پذیرند، و در بزرگسالی آن را کنار می گذارند، معمولا پس از سال‌ها یا دهه ها دوری از دوستان و خانواده بدون هیچ گونه آموزش رسمی و حرفه ای به زندگی ساده خود بازمی گردند.

وی افزود: به معنای واقعی کلمه، غیرممکن است که به تنهایی به آنجا بروید. تخمین اینکه چه تعداد راهبه با آزار جنسی مواجه شده اند دشوار است. در سال ۱۹۹۸ که توسط دانشگاه سنت لوئیس در ایالات متحده بر روی بیش از ۱۱۰۰ راهبه انجام شد و نشان داد که ۱۲٫۵ درصد از آنها قربانی آزار جنسی شده اند.

یورونیوز