۱۵ سال حبس برای یک پزشک زن در عربستان

دستگاه قضایی عربستان سعودی یک پزشک زن تونسی که در این کشور اقامت داشته است را تنها به دلیل انتشار یک توئیت در حمایت از حزب الله لبنان، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش جهان بانو، دستگاه قضایی عربستان سعودی که در چند سال گذشته عملکرد نامطلوبی در برخورد با فعالین زن داشته، یک پزشک زن تونسی مقیم این کشور را به علت نوشتن یک توئیت در حمایت از حزب‌الله لبنان، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این پزشک تونسی ۵۱ ساله به اتهام توهین به نظام و دشمنی علیه نظام حکومتی به وسیله شبکه‌های اجتماعی بازداشت و حکم حبس برای وی صادر شده است.

این پزشک زن از سال ۲۰۰۸ در عربستان اقامت داشته و در ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰ به اتهام انتشار یک توییت در حمایت از مقاومت اسلامی بازداشت شده است.

برادر این تبعه اهل تونس ضمن اعلام بی اطلاعی از سرنوشت خواهرش، گفته است: تعدادی از دوستان خواهرم در تماسی که خانواده با آنها برقرار کرده بودند، خبر بازداشت خواهرم را تأیید کردند.

وی اضافه کرد: این اتفاق نشان دهنده آن است که بازجویی از او یک سال تمام ادامه داشته است. خانواده ام چندین مرتبه با کنسولگری تونس در ریاض برای پیگیری این پرونده تماس گرفتند، با این حال فایده‌ای نداشت و از رئیس جمهور و وزارت امور خارجه خواستند تا در این زمینه اقدام کنند. تا به امروز مقامات تونس در این رابطه هیچ توضیحی به ما ارائه نکرده اند.

شبستان