غول جنسیت زدگی به جان پسران نوجوان بریتانیا افتاد

فعال فضای مجازی «اندرو تیت» که به «سلطان زن ستیزی» معروف است به جان پسران نوجوان بریتانیا افتاده است.

اَبی مارش ( اسم مستعار یک خانم معلم ساکن انگلستان )؛ صدای یک پسر نوجوان ۱۵ ساله ای را شنید که خیلی با هیجان از یک فعال تیک تاکی تعریف می کند. این فرد «اندرو تیت» است که به عنوان «سلطان زن ستیزی» معروف است، تعریف می کند. سراغ آن نوجوان رفت تا ببیند که آیا متوجه دیدگاه تیت در مورد زنان است یا نه؛ آن پسر جواب داد :« خب، مرد ها از زن ها خیلی بهترند، پس حرف های او درست است.»

همه ی دوستان آن پسر نوجوان هم به نشانه ی تایید این حرف ها، سرشان را تکان دادند. آن خانم معلم این گفتگو را به رئیس حفاظت مدرسه اش گزارش داد. او می گوید که زن ستیزی حتی در میان دانش آموزان ۱۲ ساله نیز شایع شده است. همچنین او معتقد است که ویدئوهای تیت به این امر می زند.

اندرو تیت الان کجاست؟

این مرد ۳۶ ساله بریتانیایی-آمریکایی، به همراه برادرش تریستان در ۲۹ دسامبر به خاطر قاچاق انسان، تجاوز جنسی و جنایات سازمان یافته دستگیر شد. اکنون هر دو نفر در رومانی در بازداشت به سر می برند. اما در حالی که تمرکز فعالیت‌های او در اروپای شرقی معطوف شده است؛ مسئولین مدارس در بریتانیا بیمناک هستند که نمایه رسانه‌ای تقویت‌شده تیت در چند هفته اخیر بتواند نفوذ او را قوی‌تر از همیشه کند.

اقدامات کادر آموزشی برای رفع شست و شوی مغزی فضای مجازی

بسیاری از والدین برای اولین بار در مورد تیت میشنوند، اما مدارس سراسر بریتانیا معتقدند که او برای بسیاری از دانش آموزان آنها چهره ای معروف است. بسیاری به معلمان آموزش می دهند که چگونه با دانش آموزان درباره او صحبت کنند. برخی از آنها جلسات ویژه ای برگزار می کنند یا از درس های آموزش اجتماعی استفاده می کنند؛ تا دانش آموزان را تشویق کنند تا محتوایی را که این فعال فضای مجازی منتشر می کند را زیر سوال ببرند.

معلمان می‌گویند که پسرها اغلب به خاطر تصاویر او در اتومبیل‌های سریع و عمارت های آنچنانی به دنیای فوق‌العاده ی «پر زرق و برق» او جذب می‌شوند. او در ویدیوهای خود همچنین می‌گوید که زنان دارایی مردان هستند، نمی‌توانند به خوبی مردان کار کنند و به خانه تعلق دارند. او فکر می کند قربانیان تجاوز باید «مسئولیت» حملات به خود را بر عهده بگیرند و به دنبال دختران ۱۸ ساله می بالد زیرا از نظر او، آنها «تازه» هستند.

مایکل کانروی، که شرکت Men at Work  او کارکنان مدرسه را برای صحبت با پسران در مورد این مسائل آموزش می‌دهد، می‌گوید: «الگوریتم‌های فضای مجازی این امکان را برای فردی مانند تیت فراهم می‌کنند که برای پسران ۱۴ تا ۱۸ ساله بسیار شناخته شده باشد.»

کانروی جلساتی را در ۵۰  مدرسه در مورد زن ستیزی مجازی برگزار کرده است. یکی از معلمان در مورد درسی در مورد رضایت جنسی صحبت کرد که در آن پسری از تیت نقل قول کرد و گفت اگر زنی شبانه به تنهایی بیرون رفت و مورد حمله قرار گرفت، تقصیر او بود. کانروی می‌گوید که نوجوانان از تیت به عنوان نوعی «تهاجم خرد» نسبت به معلمان زن نیز یاد می‌کنند.

کانروی معتقد است که تیت مردان جوان را به شیوه ای مشابه با گروه ها یا باندهای تروریستی تربیت می کند، و تصویر او از «موفقیت آشکار» پسران را به ناامیدی برای برقراری ارتباط جذب می کند.

یک معلم در یک مدرسه ابتدایی در شمال لندن موافق است. این آسیب پذیرترین و بی دست ترین پسرها از نظر اجتماعی هستند که به چیزی بسیار خطرناک جذب می شوند و به آنها احساس تعلق می دهند.

او یک کودک ۱۰  ساله «بسیار آسیب پذیر» را که «تیت را ستایش می کند و عقاید پست او را طوطی وار می خواند» را «وحشتناک» توصیف می کند. او اضافه می کند که درس های مدرسه در مورد احترام «نمی تواند با موج جزر و مد زن ستیزی آنلاین رقابت کند».

دیگر واکنش ها و اقدامات در این رابط

هلن هیند، دستیار رئیس دبیرستان Meols Cop در ساوتپورت، منابع آموزشی در مورد تیت را با مدارس دیگر به اشتراک گذاشته و از کارکنان خود خواسته است که نسبت به هر گونه اشاره ای به او هوشیار باشند.

هلن گفته است که: «پسرها جذب او می شوند زیرا او به آنها می گوید که موفق و ثروتمند است. او در حال فروش یک سبک زندگی است. وقتی به نفرت او نسبت به زنان اشاره می کنیم، برخی آن را صرفاً ایجاد یک زندگی موفق برای خود بهانه می کنند.»

اما او «مصمم» است که دانش‌آموزانش را در مورد پیامدهای تاریک‌تر حرف‌های او آموزش دهد. او می گوید« ما نمی خواهیم جوانان را مقصر بدانیم. ما می‌خواهیم آن‌ها یاد بگیرند که نگرش‌هایی را که آنلاین با آن مواجه می‌شوند زیر سوال ببرند.»

بن کارلین، که در توییتر به معلمان درباره نحوه مقابله با نفوذ تیت مشاوره می‌دهد؛ می‌گوید: «این مهم است که سعی کنیم توضیح دهیم که او چه می‌کند و چرا انجام می‌دهد. بله، او موفق و ثروتمند است، اما پول خود را از توجه شما ها به دست آورده است. تصدیق کنید که هر چیزی که او می گوید نفرت انگیز نیست: این تمام تاکتیک اوست.»

کارلین تأثیر تیت را به‌عنوان «نظافت در مقیاس وسیع» توصیف می‌کند و اصرار دارد که مدارس باید درباره او صحبت کنند؛ و همچنین توضیح می‌دهد که چگونه او با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی «بازی» کرده و از الگوریتم‌های آن‌ها بهره‌برداری کرده است. او می افزاید: «او ممکن است به زندان برود، اما یکی دیگر همان بازی را انجام می دهد.»

توماس مایکل، معاون مدیر حفاظت در مدرسه ای در وست میدلندز، می گوید که مدارس باید با پسران در مورد مسائلی که امثال تیت صحبت می کنند، گفتگوهای آزاد داشته باشند. «به پسرهای سال نهمی خود گفتم که در خانواده‌ای مردسالار بزرگ شدم که در آن پرخاشگری جشن می‌گرفت. وارد دعوا شدم بعد فهمیدم که باید تغییر کنم. از آنها پرسیدم: «آیا این باعث می‌شود مرد کمتری باشم؟»

اما او هشدار می دهد که برخی از مدارس خوش نیت تنها باعث افزایش محبوبیت تیت می شوند. او می‌گوید: «ویدئوهای زیادی در TikTok از بچه‌ها در حال ضبط مجموعه‌ها در اندرو تیت وجود دارد و آنها عاشق تمسخر آن هستند. او به آنها می گوید که معلمان نمی خواهند حقیقت را بشنوند. مدارس کار او را برای او انجام می دهند.»