صندوقچه انتخابات؛ نامزدها:

نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه‌های مختلف سانسور شود

سعید جلیلی در ۴ دقیقه دوم سومین مناظره خود گفت: نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه‌های مختلف سانسور شود. درباره اهمیت نقش زنان در پیشرفت کشور صحبت کردم. الان سوال این است که وظیفه دولت و رئیس جمهور اینجا چیست؟ زن، همه زنان ایران هستند و باید برای آن تعریف داشته باشیم.

او در این مناظره گفت: نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه‌های مختلف سانسور شود. درباره اهمیت نقش زنان در پیشرفت کشور صحبت کردم. الان سوال این است که وظیفه دولت و رئیس جمهور اینجا چیست؟

زن، همه زنان ایران هستند و باید برای آن تعریف داشته باشیم. چرا نقش زنان خانه‌دار دیده نمی‌شود؟

وی ادامه داد: زنان خانه‌دار با ایجاد محیط امن و آرام در خانه، جوانانی تربیت کرده‌اند که موجب پیشرفت کشور شده و از سویی مانع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، خودکشی و افسردگی شده اند و این‌ها مرهون ایفای نقش زنان در خانواده هستند. دولت اگر این نتیجه را می خواست با کارمندان خود انجام دهد، چقدر باید کارمند استخدام می کرد؟ آیا ایفای این نقش جای دیده شدن، تقدیر و پشتیبانی دارد یا ندارد؟ خیلی از هزینه‌هایی که به اسم مقابله با آسیب های اجتماعی یا در جهت پرورش جوانان انجام دهیم و هزینه‌هایی که به دستگاه دیوان سالاری تخصیص داده می شود، خروجی آن خیلی کم یا صفر است این همه مادران توانسته‌اند این نتایج خوب را به ارمغان بیاورند و باید این هزینه اینجا انجام شود که ما برای آن برنامه داریم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هم چنین عنوان کرد: چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم که علاوه بر نقش مادری، جای کسی دیگر را پر می‌کند که نقش که بسیار ارزشمند است و نباید نقش او دیده شود؟ یا زنان بدسرپرست که مشکلات خود را دارند یا زنان عشایری و روستایی که پا به پای مردان  کارهای ارزشمندی انجام داده و به تولید و کشاورزی کمک می‌کنند و هم نقش مادرانه و همسرانه را هم دارند.

جلیلی با بیان این‌که «نقش همه این زن‌ها نباید سانسور شود»، تصریح کرد: دولت برای خانواده باید برنامه داشته باشد. طرح هایی مثل سفر و سبد غذایی داریم که برای تقویت خانواده است.

وی اظهار کرد: همه خانواده‌های ایرانی حتی خانواده‌هایی که زیاد ادعای مذهبی ندارند، خانواده برایشان خیلی مهم است. حجاب برای حضور اجتماعی زن است و لباس حضور اجتماعی زن است تا حریم خانواده حفظ  و تقویت شود.