جشنواره فیلم بانوان در ایران برگزار می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رونمایی جشنواره فیلم بانوان در آینده نزدیک خبر داد.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی جایگاه و نقش زنان در چندجانبه‌گرایی که توسط یونسکو در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهارداشت: اهداف میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه زنان در نظر گرفته‌ایم و جشنواره فیلم بانوان به زودی رونمایی می‌شود که میان مدت است. همچنین جام ورزشی بانوان را در نوروز خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری نشست زنان تأثیرگذار و برنامه‌های بلند مدت برای زنان بیان داشت: انجمن بین المللی زنان تأثیرگذار و صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم راه اندازی شد و بسیاری از زنان عضو این صندوق شدند و ۳ مورد از زنان خارجی برگزیده در کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار جایزه خود را برای پیشرفت علمی و شکوفایی زنان ایرانی به این صندوق اهدا و فقط لوح و تندیس دریافت کردند.

 باید سازمان دیده‌بان بین‌المللی را از طرف خود زنان داشته باشیم تا بدون دخالت سیاست گذاری‌های تحمیلی و نگاه سیاسی به حقوق زنان مسائل زنان را به دنیا منعکس و چالش‌ها و نیازهای آنها را رصد و اعلام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه مشکل ما در کشور سن ازدواج است، گفت: متوسط سن ازدواج در ایران حدود ۳۰ سال است. برای کودک همسری باید کار فرهنگی شود. البته کمتر از یک درصد با مشکل کودک همسری مواجه هستیم. همچنین ما معتقد به تبعیض مثبت در رابطه با زنان نیستیم البته بانوان متفاوت هستند و باید متفاوت و ویژه به آنها دیده شود