جذب بانوان توان یاب در ورزش با جدیت انجام می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های توان‌یابان و جانبازان گفت: جذب زنان ورزشکار توان‌یاب یکی از اهداف اصلی این فدراسیون در سال جاری است و این موضوع در هیات‌های استانی با جدیت انجام خواهد شد.

جلیل کوهپایه زاده در مجمع عمومی و سالانه هیات جانبازان و توان‌یابان استان زنجان اظهار کرد: براساس برنامه راهبردی چهار ساله فدراسیون، توسعه ورزش در بین زنان مورد توجه قرار گرفته است. متاسفانه طی ۴۰ سال گذشته حضور ورزشکاران زن توان یاب در عرصه‌های ورزشی نسبت به جمعیت کشور رقم نخورده است.

وی با بیان اینکه حضور زنان ورزشکار توان یاب در تیم های ملی و استانی کمرنگ شده است، افزود: فدراسیون برای جذب گروه‌های هدف در رشته‌های مختلف بسیار تلاش می‌کند. زنان توان یاب گذشته از معلولیتشان بیشتر از مردان تمایل به گوشه‌گیری دارند، به همین دلیل دعوت از آنها برای حضور در میادین ورزشی مورد توجه قرار گرفته است.

کوهپایه زاده با اشاره به ظرفیت‌های بسیار حوزه توان یابان و جانبازان بیان کرد: بیماران مختلفی از قبیل افراد کم توان و مبتلایان به اوتیسم و در جامعه وجود دارند که شناسایی استعدادهای آن‌ها ممکن است به تحقق برنامه‌های فدراسیون کمک کند که در این بین شرکت نهادهای غیر دولتی و انجمن‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب، حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک و استفاده از دانش آکادمیک شرایط را برای اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های کسب سهمیه آماده کنیم تا شاهد موفقیت بیش از پیش ورزشکاران توان‌یاب و جانباز کشورمان در پار المپیک پاریس باشیم.

ایرنا