تیم ملی تکواندو زنان ایران برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد

بانوان تکواندو ایران در مسابقه پایانی مراکش را شکست دادند و برای اولین بار روی سکوی نخست جام جهانی ایستادند.

در ادامه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ تکواندو که به صورت تیمی در کره جنوبی برگزار می‌شود، گروه دختران با حضور تیم‌هایی از چین، ایران، هند، ساحل عاج، مراکش و کره جنوبی در شهر «چانچئون» پیگیری شد که تیم ملی زنان کشورمان مقتدرانه توانست با تاریخ سازی برای نخستین بار قهرمان شود.

تیم ملی ایران در مبارزه نخست با ترکیب یلدا ولی نژاد، مهلا مؤمن زاده و ملیکا میرحسینی برابر کره جنوبی مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفت و در یک مسابقه جذاب به پیروزی دست یافت و راهی مسابقه نهایی شد. بانوان تکواندو ایران قاطعانه و در ۲ راند با نتایج ۱۷۵ بر ۱۵۵ و ۱۵۵ بر ۱۳۵ (امتیازات به صورت تیمی محاسبه می‌گردد) مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند.

تیم ملی ایران تحت نظر فاطمه صفرپور با یک تغییر به مصاف مراکش رفت. ساغر مرادی جایگزین مهلا مؤمن زاده شد تا وی در کنار ولی نژاد و میرحسینی در مسابقه‌ای نزدیک ۲ بر یک با نتایج (۱۸۰ بر ۱۷۵ ایران / ۱۴۵ بر ۱۲۰ مراکش / ۱۴۵ بر ۷۹ ایران) به پیروزی رسید و موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

تیم ملی ایران در حالی برای اولین بار موفق به کسب جام قهرمانی شد که ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده دو نماینده المپیکی خود را همراه نداشت.

مهر