توجه به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کردستان

استاندار کردستان ضمن توجه بر افزایش حمایت از زنان توانمند و کارآفرین در استان، نقش زنان در فرآیند توسعه جامعه را نقشی مهم و ضروری خواند.

اسماعیل زارعی کوشا، در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص توانمندسازی بانوان در استان کردستان، تقویت زمینه های لازم برای توانمندسازی و حمایت از زنان را ضروری دانست و با اشاره به نقش زنان توانمند در ایجاد جامعه توانمند و پویا گفت: زنان به تناسب ویژگی‌ها و نقش مادری و همسری، مسئولیت‌های متفاوت و سنگینی هم در اجتماع و خانواده بر عهده دارند ، اما توفیق بانوان در عرصه های مختلف زمانی ارزشمند است که ذیل نقش و مسوولیت مادری و همسری در خانواده تعریف شود.

او با اشاره به اینکه مادر بودن و زن بودن منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی ندارد و بانوان در کنار این نقش مهم همواره در عرصه‌های مختلف اثرگذاری زیادی داشته‌اند گفت: حوزه بانوان حوزه بسیار پر ظرفیتی است و زنان توانمند استان مصداق این ادعا هستند ماهم موظفیم تا حد توان این مجموعه را پشتیبانی و تقویت کنیم.

زارعی کوشا، ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی و مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار را یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان کردستان برشمرد که قرار است ساختمان انبار غله برای ایجاد این مجموعه اختصاص ‌یابد.

کردپرس