«تنها گریه کن» سریالی داستانی از زندگی مادران شهدا روی قاب تلویزیون

«تنها گریه کن» سریالی تاریخی است و داستان آن سرگذشت سه دهه از دوران معاصر کشورمان را در برمی گیرد.

چرخ تولید سریال‌های تلویزیونی به راه افتاده است و طبق وعده مدیران، به زودی شاهد آثاری جدید و متنوع خواهیم بود. امیدواریم! فعلا همین که آنتن شبکه‌ها از سریال‌های تکراری نجات یافته، اتفاق مثبتی است.

ناگفته پیدا است که کیفیت آثار می‌تواند منجر به رونق دوباره شود و تلویزیون بار دیگر روز‌های خوش را تجربه کند.

کتاب «تنها گریه کن» بعد از تقریظ و تحسین رهبر انقلاب مورد استقبال قرار گرفت و حالا بر مبنای این کتاب سریالی ساخته شده که در مراحل پایانی فیلم‌برداری است. این اولین بار است که برای مادران شهدا سریال داستانی ساخته می‌شود.

آشنایی با کارگردان «تنها گریه کن»

سریال «تنها گریه کن» را علی درخشنده بر اساس فیلمنامه‌ای از خود کارگردانی می‌کند. حتما اطلاع دارید که این کارگردان، پیش‌تر فیلم سینمایی «دشمنان» را با حضور رویا افشار ساخت که اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مورد توجه قرار گرفت. مثلا علیرضا مجمع، نویسنده و منتقد سینما گفته بود: «فیلم «دشمنان» اثر کم‌خرجی است که نشانه‌هایی از استعداد را می‌توان در کارگردانش یافت؛ همین کافی است.» علی درخشنده، قبل از نشستن روی صندلی کارگردانی، حوزه‌های مختلف را پشت دوربین تجربه کرده بود و حالا ساخت سریال «تن‌ها گریه کن» تازه‌ترین فعالیت او محسوب می‌شود.

قصه سریال چیست؟

«تنها گریه کن» سریالی تاریخی است و داستان آن سرگذشت سه دهه از دوران معاصر کشورمان را در برمی گیرد. قصه با محوریت زندگی یک خانواده پیش می‌رود که درگیر اتفاقات مختلف می‌شوند و از زاویه نگاه آن‌ها بخشی از تاریخ معاصر ورق می‌خورد. اقبال از نمونه‌های مشابه که «سرزمین مادری» تازه‌ترین مورد آن است، این امیدواری را ایجاد می‌کند که «تن‌ها گریه کن» مورد توجه انبوه مخاطب قرار بگیرد. نکته جالب دیگر این که سریال، از نخستین مجموعه رئالیستی تلویزیون در حوزه تاریخی است که نگاهی اجتماعی و مردم شناسانه دارد و برای همین روایت آن با حفظ فراز و نشیبها، عاشقانه‌ای ارام است.

شهرآرا