تقدیر از فعالان حوزه فرزندآوری در اردبیل

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به ثبت‌نام ۸۰۰ بانوی اردبیلی در کنگره بانوان تاثیرگذار بر لزوم ترسیم سیمای زن مسلمان ایرانی در ابعاد خانوادگی، اجتماعی و فردی تأکید کرد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل در آیین اختتامیه دومین کنگره زنان تأثیرگذار و دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت فرزند آوری اظهار کرد: برگزاری این کنگره یکی از ابتکارات دولت سیزدهم بود که در ۸ کارگروه برگزار می‌شد و پس از داوری ملی، از هر کارگروه یک نفر به‌عنوان برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ بانوی اردبیلی در این کنگره ثبت نام کرده‌اند، بر لزوم ترسیم سیمای زن مسلمان ایرانی در ابعاد خانوادگی، اجتماعی و فردی تأکید کرد و گفت: معرفی بانوان شاخص، ایجاد گفتمان در حوزه زن و خانواده و شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان، از اهداف کنگره بانوان تأثیرگذار است و فعالیت دبیرخانه کنگره در این راستا ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل خاطر نشان کرد: زنان در طول تاریخ همواره تأثیرگذار بوده‌اند. دفاع از حریم ولایت، درک درست از مسائل اولویت‌دار و تشخیص مسیر حق از باطل، از ویژگی‌های مشترک بین بانوان تاریخ‌ساز است.

جهانی با اشاره به مقابله با بحران هویتی زنان، مسأله جمعیت و فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده به‌عنوان اولویت‌ها، بیان کرد: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با هفته جمعیت آغاز شده است.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان مردمی حوزه جمعیت و نخبگان تشکر و قدردانی شد.

پایگاه خبری رسا اردبیل