تعادل بین کار و زندگی یک دروغ است

شارلین وایت، مجری برنامه تلویزیونی آی تی وی، گفته است که زنان باید از تلاش برای تعادل بین کار و زندگی دست بردارند تا از زندگی در حالت احساس گناه دائمی خودداری کنند.

وی ادامه داد: به بسیاری از والدین، به ویژه زنان، گفته می‌شود که ما باید به تعادل بین کار و زندگی فکر کنیم، در حالی که اگر بیش از حد روی آن تمرکز کنیم، به طور مداوم در حالت احساس گناه زندگی خواهیم کرد. من به تعادل بین کار و زندگی فکر نمی‌کنم. من فقط هر روز بهترین کار را انجام می‌دهم.

 براون داکت، رئیس و مدیر اجرایی شرکت خدمات مالیITA500 ، گفت: تعادل بین کار و زندگی دروغ است.  من تنها ۳۰٪ از وقت خود را به فرزندانم می‌دهم. داکت که این شرکت مالی ۴۵ میلیارد دلاری را اداره می‌کند، گفت: روزهایی هست که احساس نمی‌کنم مدیر اجرایی خوبی هستم. اما با گذشت زمان حس می‌کنم، من واقعا مادر خوبی هستم و معتقدم که کار بزرگی انجام می دهم.

روث هندکاک، مدیر اجرایی شرکت مشاوره مالی  Moneyo  Octapus نیز از این تفکر که زنان باید برای تعادل بین کار و زندگی تلاش کنند، انتقاد کرد. او می‌گوید: مادر خوب و حرفه‌ای بودن، مستلزم تعریف مجدد “خوب” در زمینه زندگی خود و خانواده است. شما باید به جای رعایت استانداردهای خارجی، بر رضایت شخصی تمرکز کنید. شما باید انتظارات خارجی را کنار بگذارید. از خود بپرسید که آیا فرزندان شما خوشحال هستند و کسب و کار شما به خوبی پیش می‌رود. بله؟ بسیار خوب؛ پس همه چیز عالی است.

کیت دالی، مدیر عامل  یک موسسه کارآفرینی، هفته گذشته به دلیل فشارهای کاری فراموش کرد کارت ناهار پسرش را شارژ کند. او گفت: اما من نمی‌خواهم بابت این که او نتوانست ناهار بخورد احساس گناه کنم. فشار کاری در همه ما به عنوان یک زن نهفته است، اما ما باید نسبت به خودمان بیشتر ببخشیم و درک کنیم که قرار نیست همیشه همه چیز روی روال باشد.

لوئیز اولیور، رئیس انجمن زنان کارآفرین بریتانیا، گفت هنوز به خاطر فرستادن فرزندانش به مهد کودک در سه ماهگی احساس گناه می‌کند. او می‌گوید هرگز پدر و مادری را ندیده که احساس کنند تعادل بین کار و زندگی آنها برقرار است. من فرزندانم را در سه ماهگی به مهد کودک فرستادم. من ۶۰ ساله هستم و هنوز احساس گناه می کنم.

 او ادامه داد: مشکل اینجاست که شما می‌خواهید همه چیز را با هم داشته باشید. شما تمایل دارید در محل کار خود شکوفا باشید، می‌خواهید فرزندانتان سالم و شاد باشند، و می‌خواهید در یک ازدواج موفق باشید. اما شما نمی توانید این کار را همزمان انجام دهید. کل مفهوم تعادل کار و زندگی غیرقابل درک است. بهترین چیزی که می‌توانیم به آن امیدوار باشیم این است که در اکثر مواقع با بیشتر عناصر کلیدی زندگی‌مان، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

گاردین