ترومای مدرسه تابعین غزه

بمباران وحشیانه «مدرسه تابعین» در شهر غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، منجر به شهادت ۱۵۰ نفر و ده‌ها زخمی شد.

زینب الجابری ۸۰ ساله، از جمله زنانی بود که در شب حادثه در این مدرسه حضور داشت و شاهد این تراژدی تلخ بود، هنگامی که بمباران شد او با وحشت از خواب پرید و دو پسرش را به یاد آورد که در نمازخانه برای اقامه نماز رفته بودند.

او نگران شده بود و دعا می‌کرد تا اتفاقی برای آن ها نیفتاده باشد، زینب الجابری سراسیمه از جایش بلند شد و با واکر راه میرفت، فرزندانش را صدا میزد: «زیاد…. ایهاب…»

وقتی تکه های سوخته اجساد را دید متوجه شد که هیچ کس جان سالم به در نبرده است. پسران و نوه های الجابری جزو شهدایی بودند که در بمباران رژیم اسرائیل سوختند و تکه تکه شدند.

این حمله ساعت ۴:۳۰ صبح در مدرسه تابعین غزه اتفاق افتاده بود، زمانی که ده ها نفر برای اقامه نماز صبح صف کشیده بودند. مدرسه تابعین، سرپناه افرادی بود که به دلیل تخریب خانه هایشان توسط اسرائیل آواره شده بودند.

این پیرزن اظهار داشت: ما دوهفته قبل به اینجا آمدیم، پس از اینکه خانه هایمان در محله الشجیه ویران شد و هفت نوه ام توسط رژیم کودک کش اسرائیل شهید شدند؛ من یک زن مسن و بیمار هستم، فرزندانم نور چشمانم بودند اما آن ها این نور را ازم گرفتند، ما مردمی صلح طلب هستیم و از خدا انتقام می‌خواهیم.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که دلیل حمله اش وجود نیروهای نظامی در این مکان بوده است اما در جدیدترین لیستی که توسط ناظر حقوق بشر منتشر شده است نشان می‌دهد که افراد عادی در این مکان حضور داشتند از جمله، سه فرد مسن، مدیر مدرسه، معاون شهردار بیت حانون، استاد دانشگاه، و همچنین چند تن از مخالفان حماس.

حماس بارها اتهامات اسرائیل را رد کرده و می‌گوید که نیروهای آن ها هرگز در مراکز غیر نظامی مانند مدارس و بیمارستان ها ساکن نمی‌شوند.

نوح الشگنوبه یک کارمند دفاع مدنی اظهار داشت:  بیشتر کشته شدگان کودکان و افراد مسن بودند، ما مجبور شدیم روی اجساد تکه تکه شهدا راه برویم تا مجروحان را از محل خارج کنیم.

حمله وحشیانه روز شنبه بسیاری را در سراسر جهان شوکه کرد و باعث محکومیت بین المللی اسرائیل شد. در غزه، این حمله به عنوان یکی از ویرانگرترین حملات اسرائیل محسوب شده است و بازماندگان هنوز در شوک این حمله و سوختن اجساد عزیزانشان در آتش هستند.

میدل ایست آی