تحلیل خبر:

ترس از اسلام گرایی در انگلیس

نوری‌زاده مجری برنامه پارسین تی‌وی، از اعضای سابق ساواک و مخبر MI6 در خردادسال جاری از افزایش اسلامگرایی و محبوبیت جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده است.

خبر اصلی:

به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، زنان در شورش‌های راست افراطی در سراسر بریتانیا درگیر شدند، زیرا رسانه‌های اجتماعی مملو از سخنان نفرت‌انگیز هستند.

مایا اوپنهایم می‌نویسد که رسانه های اجتماعی نقش اصلی را در مشارکت زنان در شورش های راست افراطی ایفا کرده‌اند. در حالی که فیلم‌ها نشان می‌دهد مردان بر شورش‌های راست افراطی که در سراسر انگلیس و ایرلند شمالی به راه افتاده است، تسلط دارند، زنان نیز در این ناآرامی‌ها حضور داشتند.

بیش از ۴۰۰ نفر از زمان شروع خشونت دستگیر شده‌اند – که ۱۰۰ نفر قبلاً متهم شده‌اند و مظنونان اکنون به دادگاه می روند. آشوبگران به مساجد حمله کرده‌اند، به پلیس ضد شورش کمین کرده‌اند، یک هتل محل اقامت مهاجران را به آتش کشیده‌اند و یک کتابخانه عمومی و ساختمان اداره مشاوره شهروندان را به آتش کشیده‌اند.

حوادث متعددی از حمله به اقلیت های قومی در خیابان‌ها رخ داده است. یکی از کارشناسان در زمینه جنسیت و رادیکال‌سازی به ایندیپندنت گفت که رسانه‌های اجتماعی باعث شده است که زنان گاهی اوقات نقش آشکارتری در جنبش‌های راست افراطی داشته باشند. سایر زنانی که پست‌هایی درباره تظاهرات به اشتراک می‌گذارند شامل اینفلوئنسرهای یورکشایر رز و لورا تاولر هستند که ده‌ها هزار دنبال کننده دارند.

تحلیل خبر:

خبر ارائه شده از ایندیپندنت که از آشوب‌های نژادپرستانه‌ای که در انگلیس علیه مسلمانان شد و به مقدسات اسلامی هتک حرمت شد داده‌هایی جالب را ارائه کرده است. ابتدای این خبر از آن می‌گوید که جریانات توهین کننده به اسلام و مسلمانان جریانات افراطی هستند که تشکیلات آنان اعم از مردان و زنان است.

جالب آن است که تقسیم کار جنسیتی در این گروه‌های افراطی ضد اسلامی اینگونه است که مردان مسلط و رهبران این گروه‌ها هستند به طور غالب و زنان نیز غالبا پیاده نظامان آشوبگر و در صحنه این گروه‌ها هستند. سوای رفتارهای رادیکالی که این گروه‌ها مرتکب شده اند آنچه قابل تامل است گرایش این زنان به خشونت طلبی های فوق العاده است به طوری که بار عظیمی از رفتارهای رادیکالی این گروه‌ها را زنان به دوش می‌کشند.

طی فیلمی که از زن ۳۴ ساله‌ی انگلیسی به نام استیسی وینت دیده شد؛ او درحالی دستگیر شد که درحال هول دادن یک سطل زباله آتش گرفته به سمت مقر پلیس به کمک یکی دیگر از افراطی‌گران بود.

شدت دهندگان به این آشوب‌های اسلام ستیزانه که برخی اینفلوئنسرها هستند نیز در تقویت خشونت‌های سایبری علیه مسلمانان و برآشفتن نظم عمومی انگلیس دخیل هستند.

در نهایت نیز این زنان هستند که باید هزینه‌ی سیاست‌های اسلام هراسی و انتخاب اشتباه خود را در حمایت از افراطی گری بپردازند هزینه‌ای که مردان رهبر این جریانات نمی‌پردازند یا بسیار کمتر می‌پردازند.

در سال‌های اخیر برخی سلطنت طلب فعال در اوپوزیسیون‌های ضد جمهوری اسلامی که مقرشان در لندن است از افرایش اسلامگرایی در انگلیس اظهار نگرانی و ترس کردند.

نوری‌زاده مجری برنامه پارسین تی‌وی، از اعضای سابق ساواک و مخبر MI6 در خرداد سال جاری از افزایش اسلامگرایی و محبوبیت جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده بود به طوری که او از اظهار تسلیت همسایه‌اش از بابت شهادت آیت الله رئیسی به او ابراز شگفتی کرد!

چنین به نظر می‌رسد که این حملات علیه مسلمانان در انگلیس و ایجاد اختلال برای شهروندان این کشور یکی از آبشخورهایش گماردگان اسبق ساواک و مدافعان سلطنت پهلوی هستند که مورد حمایت سیستم سلطنتی و دولت کشور انگلیس هستند. تجربه حادثه ۱۱ سپتامبر و موج گسترده اسلام هراسی نشان داد که هرچه بر علیه اسلام تلاش صورت پذیرد این دین بر حق بیشتر گسترش می‌یابد و منزوی ناشدنی است.

دولت انگلیس باید بپذیرد که چاقویی که برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران و اسلام تیز کرده است اینبار با سخنان نفرت انگیزانه‌اش آرامش، امنیت و همبستگی انگلیس را برهم زده است! افزایش تعداد شهروندان مسلمان انگلیس و محبوبیت اسامی شخصیت‌های برجسته اسلامی در میان موالید این کشور مثل «محمد»، افزایش سیاستمداران مسلمان در مجلس عوام این کشور این را مخابره می‌کند که دولت انگلیس حتی اگر اسلام را نپسندد برای بقا و حفظ یکپارچگی کشورش باید مسلمانان را بپذیرد، آنان را مورد اکرام و حمایت خود قرار دهد.

جهان بانو