تجاوز در قطار

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط پلیس حمل و نقل بریتانیا، تعداد جرایم و تجاوز علیه زنان و دختران از ۷۵۶۱ در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۳۵۷ در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط پلیس حمل و نقل بریتانیا، تعداد جرایم علیه زنان و دختران از ۷۵۶۱ در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۳۵۷ در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است و تعداد تجاوز جنسی از ۲۲۳۵ به ۲۴۷۵ مورد افزایش یافته است. این نظرسنجی که برای اولین بار در تایمز گزارش شد، همچنین نشان داد که تعداد گزارش های آزار جنسی دو برابر شده و به ۱۹۰۸ مورد در طی دو سال رسیده است.

 نظرسنجی پلیس حمل و نقل بریتانیا  که سال گذشته منتشر شد نشان داد که بیش از یک سوم زنانی که از طریق راه آهن در حال رفت و آمد هستند، احتمالاً مورد تجاوز قرار می‌گیرند .

حزب کارگر بریتانیا از این آمار ابراز نگرانی کرده و گفته است که ۸۰ دادگاه مخصوص تجاوزات جنسی در انگلیس و ولز برای پیگیری پرونده ها و خشونت علیه زنان و دختران ایجاد خواهند کرد.

ماه گذشته، آمارهای رسمی پلیس نشان داد که تعداد جرایم ثبت شده از جمله تعقیب، آزار و اذیت، تجاوز جنسی و خشونت خانگی در پنج سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است و باعث شده است که روسای پلیس آن را “اورژانس ملی” بدانند.

گاردین