تحلیل خبر:

تبعیض جنسیتی در بیمارستان‌های فلسطین اشغالی و آمریکا

طبق گزارش‌ها، بخش‌های اورژانس در اسرائیل و ایالات متحده در مقایسه با مردان کمتر به درد زنان رسیدگی می‌کنند.

خبر اصلی: سوگیری نگران‌کننده

به گزارش نیوزویک، زنان، کمتر در اتاق‌های اورژانس تسکین می‌یابند: طبق گزارش‌ها، بخش‌های اورژانس در اسرائیل و ایالات متحده در مقایسه با مردان کمتر به درد زنان رسیدگی می‌کنند. مطالعه بیش از ۲۱۰۰۰ پذیرش در بخش های اورژانس در سراسر دو کشور نشان داد که این مشکل سیستمیک است.

محققان این مشکل را نگران‌کننده توصیف می‌کنند و خاطرنشان می‌کنند: تصمیم‌های مدیریت درد در بخش‌های اورژانس باعث نارضایتی بیماران زن در مقایسه با بیماران مرد می‌شود. طبق این تحقیق، زنان نه تنها مدت زمان بیشتری را در بیمارستان می گذرانند، بلکه احتمال کمتری دارد که میزان درد آنها ثبت شود و اغلب بدون داروی مناسب مرخص می شوند.

شوهام چوشن هیلل، پروفسور دانشگاه عبری، در بیانیه‌ای گفت: تحقیق ما یک سوگیری نگران کننده را در نحوه درک و درمان درد زنان در مراکز مراقبت اضطراری نشان می‌دهد.

تحلیل خبر:

طبق معیارهای بین امللی و نهادینه شده در سازمان ملل متحد، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها میزان دسترسی برابر زنان به امکانات بهداشتی و درمانی است.

علیرغم آنکه آمارهای بین المللی ارائه شده توسط کمیسیون مقام زن سازمان ملل که به صورت سالانه منتشر می‌شوند؛ در آخرین گزارش ارائه شده این کمیسیون که در خرداد ماه سال جاری تحت عنوان  Global Gender Gap 2024 منتشر شد؛ شاخص برابری زنان با مردان در دسترسی به بهداشت و درمان در آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر از جمهوری اسلامی ایران گزارش شد به طوری که ایالات متحده آمریکا در رتبه ۷۷، رژیم اشغالگر قدس در رتبه ۱۰۹ و جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌ی ۱۱۶ قرار دارد.

اگرچه این شاخص‌ها براساس گزارشات سالانه ارائه شده دولت‌ها به سازمان ملل تهیه و ارائه می‌شوند و دسته بندی نیز به نظر می‌رسد بدون شاخص‌های صحت سنجی خاصی صورت می‌پذیرد اما گزارش‌ها و مستندات ارائه شده توسط متخصصان و محققان در حوزه بهداشت و درمان و حوزه زنان از دانشگاه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی بیانگر آمارسازی های این رژیم جعلی و حامی درجه یک آن یعنی دولت ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

وقتی زنان کمتر از مردان در رابطه با بیماری خود مورد شرح حال پرسی توسط پزشکان قرار می‌گیرند، کمتر در بیمارستان برای تحت مراقبت قرار گرفتن و گذراندن روزهایی که بیماران الزاما باید در بیمارستان تحت نظر کادر درمان باشند، می‌مانند این امر خود بیانی واضح از عدم برابری زنان و مردان در حوزه بهداشت و درمان رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده آمریکا است.

در روند دسترسی برابر زنان و مردان به امکانات بهداشتی و درمانی قطعا معضلات و پیچیدگی‌هایی وجود خواهد داشت اما چرا آمارسازی‌هایی از سوی برخی دوَل در گزارش به سازمان ملل در این رابطه اتفاق می‌افتد؟

چنین به نظر می‌رسد که کمیسیون مقام زن و در راس آن سازمان ملل متحد از هدف اصلی که برای پیگیری آن ایجاد شده‌اند بسیار فاصله گرفته‌اند. دیده‌بان‌های حقوق بشر این سازمان، گزارش‌های جهانی این سازمان رنگ و بوی سیاسی کاری و اجحاف کردن در قبال بشریت را می‌دهد.

توسعه یافتگی که بنابر ادعای مجامع غربی بنایش بر بهتر شدن زندگی بشر بود امروزه تبدیل به عنوانی شیک و پوشالی شده است که صرفا برخی از دوَل برای دستیابی به این عنوان شیک و تحقق نایافته اقدام به آمارسازی‌های دروغین می‌کنند تا خود را توسعه یافته خوانده و در تقسیم بندی ظاهرگرایانه و خودساخته کشورها، جهان اولی شوند.

اینجاست که حکمرانی، سیاست ورزی و اتخاذ نگاه راهبردی برای اداره کشورها در سطح خارجی و داخلی در راستای تحقق حقیقی زندگی بهتر برای انسان اهمیت می‌یابد و این امر جز با نگاه نو، واقع بینانه و به دور از آمارسازی و پروپاگاندای رسانه‌ای محقق  نمی‌شود.

جهان بانو