تبادلات فرهنگی زنان ایران و آفریقا

روزهای تبادل فرهنگی زنان ایران و آفریقا شامل مسابقه داستان نویسی، شعر و نقاشی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در زیمبابوه با همکاری شبکه حمایت از نویسندگان زن آفریقا در حال برگزاری است

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه با همکاری شبکه حمایت از نویسندگان زن آفریقا، روزهای تبادل فرهنگی شامل مسابقه داستان نویسی، شعر و نقاشی را با هدف تشویق نویسندگان و هنرمندان، به منظور آشنایی با زن مسلمان و معرفی جایگاه زنان در جامعه ایران و در راستای همبستگی با زنان در فلسطین، اجرا می‌کند.

این برنامه از خردادماه سال جاری آغاز شده است و هم اکنون زمان ارسال آثار مسابقه به پایان رسیده است.

همچنین، مرحله دوم این پروژه شامل داوری آثار دریافتی و پس از آن تدوین یک کتاب مشترک، آغاز شده است. این کتاب مشترک بخش‌های مختلفی دارد و بهترین آثار و داستان‌های برگزیده مسابقه، معرفی زن ایرانی و تصویر مشارکت آنها در جامعه، معرفی حجاب اسلامی و همچنین جایگاه زنان در زیمبابوه را روایت می‌کند.

این کتاب می‌تواند از طریق آگاهی بخشی، روایت‌ها و دیدگاه‌ها را در مورد جنسیت، فرهنگ و توسعه به اشتراک بگذارد.

این پروژه در مهرماه سال جاری در قالب برگزاری روزهای تبادل فرهنگی زنان ایران و آفریقا با یک کارگاه آموزشی که با حضور یکی از اساتید زن ایرانی برگزار می‌شود، به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است، نمایشگاه مشترک هنرمندان دو کشور و مراسم اختتامیه نیز برای این رویداد فرهنگی برنامه‌ریزی شده است و از کتاب منتشر شده رونمایی خواهد شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی