زایمان های تقویمی بلای جان نوزادان

تاریخ‌های رند در تقویم ۱۴۰۳، یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و افرادی هم هستند که مایلند در تاریخ‌های رندی مثل ۰۳/۰۳/۰۳ اتفاقات مهمی در زندگی خود رقم بزنند و در این تاریخ صاحب فرزند شوند. اما تعیین وقت زایمان در تاریخ رند با مشکلات بسیاری همراه است.

در سال‌های گذشته، عمل سزارین در تاریخ تولد‌های رند بسیار رایج شده است. این در حالی است که حتی خود عمل سزارین در بسیاری از موارد ضروری نیست و شرایط مادر باردار برای زایمان طبیعی مناسب است.

مسئله برخی بدرفتاری‌ها هنگام زایمان‌های طبیعی و استرس شدید مادران، به خصوص مادران کم سن و سال‌تر در طول دوران بارداری و هنگام زایمان، برخی از مادران را به انجام زایمان سزارین تشویق می‌کند. یافته‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که یکی از مهمترین دلایلی که زنان در کشورهای مختلف به این نوع زایمان تمایل پیدا می‌کنند، هراس از زایمان طبیعی در شرایط استرس‌زا است. با این وجود، حتی در صورت انتخاب روش سزارین باز هم تعجب برانگیز است که چرا افراد زایمان در تاریخ‌های رند را بر سلامت فرزندشان ترجیح می‌دهند.

براساس اظهارات دکتر محمدصادق یزدی‌ها، متخصص کودکان و نوزادان درباره سزارین‌های زودهنگام، تنها زمانی که زایمان زودهنگام بلامانع است، زمانی است که پزشک متخصص زنان به دلایل پزشکی به این نتیجه برسد که برای نجات جان کودک و یا مادر باید اقدام به زایمان زودهنگام کرد. در واقع زمانی این اجازه رسما داده می‌شود که پای جان مادر و نوزاد در میان باشد.

این استدلال که گفته شود اگر با زایمان زودهنگام مشکلی به وجود آمد، نوزاد را با توجه به امکانات و پیشرفت روز به روز علم پزشکی به مرحله سلامت کامل می‌رسد، بچه گانه‌ترین نظر ممکن است.

وزارت بهداشت سال گذشته، درباره تمایل بسیاری از افراد برای زایمان در تاریخ ۰۲/۰۲/۰۲، در بخشنامه‌ای اعلام کرد که با هر نوع سزارین‌های غیراورژانسی تقویمی در بیمارستان‌ها برخورد خواهد کرد. با این وجود، با توجه به آمار‌های بالای زایمان‌های تقویمی در تاریخ‌های رند، به نظر می‌رسد بسیاری از توصیه‌های پزشکان و وزارت بهداشت روی تصمیم والدین تاثیری ندارد و باز هم حاضرند به قیمت سلامت فرزند خود اقدام به زایمان‌های پیش از موعد کنند.

فرارو