‌تأثیر برداشتن رحم بر روابط جنسی

به گفته مورین ویلیهان متخصص زنان و زایمان فلوریدا، نگرانی اصلی بسیاری از زنانی که این جراحی را در نظر می‌گیرند، رابطه جنسی پس‌از هیسترکتومی است.

درحالی‌که هر زمانی بخواهید پس‌از این جراحی قبل‌از رابطه جنسی واژینال، تحریک جنسی، ارگاسم، تحریک دستی، باید به آن زمان بدهید.
همچنین ادامه داد: شاید پزشک شما برای بهبود قسمت بالایی واژن بخواهد که بین ۴ تا ۶ هفته صبر کنید.
به عقیده ویلیهان، زنان نباید پس از دوره بهبودی هیستروکتومی در حین رابطه جنسی احساس درد کنند، مگر این‌که احتمالاً در نزدیکی بریدگی جراحی در شکم، فشاری در حین موقعیت جنسی به آن وارد شده، یا ناحیه مورد جراحی باشد.

پس از برداشتن رحم میل جنسی کم می‌شود؟
برداشتن رحم تأثیری روی میل جنسی شما نخواهد داشت. اما در صورت خارج نمودن تخمدان‌ها و رحم، امکان دارد این اتفاق رخ دهد.

به نظر ویلیهان، به دلیل ازدست‌دادن تخمدان‌ها و درواقع هورمون‌هایی که تخمدان‌ها می‌سازند، اختلال عملکرد جنسی ایجاد می‌شود. ویلیهان اظهار داشت: هیستروکتومی مشکلی ندارد. درمان جایگزینی هورمونی درصورتی‌که نیاز به برداشتن تخمدان‌ها همراه با رحم دارید، بخشی از هورمون‌های ازدست‌رفته را جایگزین کرده و همچنین توانایی کمک به کاهش خطر مشکلات قلبی – عروقی مرتبط با ازدست‌دادن استروژن را دارد.
اکثر زنان در صورت شروعHRT پیش‌از یائسگی در زمان جراحی، هیچ تغییری در میل جنسی ندارند.

تأثیر بسیاری از مسائل ازجمله استرس، مسائل مربوط به رابطه و…
اگر هنوز انتظارات شما در رابطه جنسی برآورده نمی‌شود ، امکان فقدان مشکل فیزیکی وجود دارد.
ویلیهان با غربالگری بیماران خود و بررسی خلق‌وخوی آن‌ها، تخمین می‌زند که حدود یک‌سوم از بیمارانش اضطراب یا افسردگی اساسی دارند که به‌درستی مدیریت نمی‌شود، و موجب میل جنسی ای پایین آن‌ها شده و درمان آن ممکن است، به بهبود میل جنسی کمک کند.

فر تاک نیوز