تئاتری برای دختران

کارگردان تئاتر «رستن» گفت: نمایش «رستن» قرار نیست توصیه‌هایی را به طور مستقیم به نوجوانان ارائه کند، بلکه با نشان دادن مسأله می‌خواهد نوجوانان را با حقیقت آشنا کند تا در نهایت تصمیم بگیرند کدام مسیر را انتخاب کنند.

آتنا حسین پور، کارگردان تئاتر «رستن» در مورد آن اظهار کرد: «رستن» به معنای رهایی است، به این معنا که ما باید موانعی را که مانع رسیدن به هدف نهایی انسان است از بین ببریم تا به کشتی نجات حسین (ع) راه پیدا کنیم.

نمایشی دخترانه با نگاه به رسالت حضرت زینب (س)

حسین پور بیان کرد: نمایش «رستن» با محوریت دختران است و موضوع آن رسالت حضرت زینب (س) است و این رسالت به وضعیت دختران امروز ارتباط دارد. این نمایش در سه برهه زمانی رخ می‌دهد و در هر قسمت از تاریخ، یکی از مسائل مهم جامعه و واکنش مردم آن زمان به مسئله را نشان می‌دهد. در طول نمایش در جستجوی وجه اشتراک حوادث هستیم تا ذهن مخاطب با آن درگیر شود و متوجه ارتباط آنها با یکدیگر شود.

این نویسنده خاطر نشان کرد: «رستن» مانند بسیاری از نمایش‌های فعلی که برای نوجوانان طراحی شده است، قرار نیست توصیه‌هایی را به طور مستقیم به نوجوانان ارائه کند، بلکه با نشان دادن مسأله می‌خواهد نوجوانان را با حقیقت آشنا کند تا در نهایت تصمیم بگیرند کدام مسیر را انتخاب کنند و راه درست را تشخیص دهند.

پروا»، گروه هنری ویژه دختران نوجوان

کارگردان و نویسنده «رستن» ابراز کرد: نمایش «رستن» کاری از گروه هنری «پروا» با همکاری «خانه معرفت» مشهد است که از ۲۰ مرداد، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در حوزه هنری مشهد نمایش داده شده و تا ۲۳ مرداد ماه ادامه دارد.

نمایشی که از دل ایده‌های نوجوانان برآمده است

این کارگردان جوان هدف از اجرای این تئاتر را اینگونه بیان کرد: طی چند سال اخیر نوجوانان با مسائل مختلفی مواجه می‌شوند و این مسأله به یک موضوع چالش برانگیز در جامعه تبدیل شده است. در جریان حوادث سال ۱۴۰۱، نوجوانان در مدرسه، خانواده و دیگر فضا‌های موجود با آن درگیر شدند و واکنش‌های بسیاری از سوی آنها به این حوادث صورت گرفت. برای برخی شبهه‌هایی به وجود آمد که حقیقت چیست و حق با کیست؟

حسین پور اضافه کرد: نمایشنامه «رستن» توسط یک نفر نوشته نشده است، بلکه تفکر جمعی از مخاطبان نمایش یعنی کارشناسان، نویسندگان «خانه معرفت» و نوجوانان برای نگارش آن تلاش کرده‌اند.

اگر مادرید و دختری بالای ۱۲ سال دارید، تماشای نمایش «رستن» در دو روز پایانی به شما پیشنهاد می‌شود. در توضیح این تئاتر آمده است؛ «سایه، دختر دانش آموزی که به همراه دوستانش در مهرماه ۱۴۰۱ تلاش می‌کند برای آزادی دختران ایرانی در جنبش «زن، زندگی، آزادی» کار موثری انجام دهد»

این نمایش در حوزه هنری مشهد، هاشمیه ۲۲، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود. علاقمندان برای رزرو بلیط می‌توانند به شماره ۰۹۱۵۶۵۴۵۷۸۸ پیامک ارسال نمایند.

شهرآرا نیوز