نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
«بعد از ۱۲ سال با حضور دخترمون جشن عروسی گرفتیم.» «ببین دخترمون چقدر خوشحاله تو عروسی مامانش!» «هدیه میلیاردی داماد رو بفرست برای همونی که باید برات بگیره.» «از کجا فهمیدی دوست داره؟ دوباره برایم عروسی گرفت و مثل روز اول برام ذوق کرد.». اینها نمونههایی از مد جدید بلاگرهاست که دوباره عروسی میگیرند و خوشحالند که بچههایشان در این مراسم شرکت کردهاند. حالا این را کنار سالگردهای عقد و ازدواج و سوپرایزهای مجلل و میلیونی که برگزار میکنند بگذارید.
بدون اینکه برایشان مهم باشد چه تأثیری روی خانمهایی مثل مریم ۳۳ ساله دارد که میگوید: «پیج یک بلاگر را داشتم که دائم از سفرهایش میگذاشت. یک دفعه رفتند ونیز، شوهرش آنجا برای سالگرد ازدواجشان سورپرایزش کرد. من کلی حسرت میخوردم و از خودم، زندگیم و شوهرم ناامید شده بودم.»
زوج بلاگرها و سناریوهایشان
زوج بلاگرها برای جذب مخاطب به چند سناریوی مختلف متوسل میشوند. گاهی با جلب ترحم مخاطب از ماجراهای غمانگیز زندگیشان میگویند و گاهی هم به نمایش زندگی فانتزی و امکاناتشان میپردازند.
بلاگری در ابتدا معنای ارزشمندی داشت؛ فردی که با نوشتن مطالب مفید و ارزشمند در ذهن مخاطبش اثر میگذاشت.
اما به مرور زمان، مفهوم آن تغییر کرد و به دنبال جلب توجه و کسب درآمد بیشتر رفتند. به همین دلیل، شغل بلاگری به شاخههای مختلفی تقسیم شد که یکی از آنها زوج بلاگر است.
آنها هم مانند دیگر اینفلوئنسرها به سرعت در فضای مجازی رشد کردند بدون اینکه هنر یا تخصص خاصی داشته باشند.
تنها تفاوت آنها با بقیه این است که دست شوهرشان را میگیرند و زندگیشان را به نمایش میگذارند. این جلب توجه تنها به هدف جذب تبلیغ و مشتری است. در واقع، آنها به دنبال افزایش فالوور و به تبع آن افزایش هزینه تبلیغاتشان هستند.
به گفته بهناز کرمی، استاد دانشگاه و روانشناس، هدف زوج بلاگرها کسب درآمد از راه تبلیغات است. این افراد معمولاً کمالگراهایی هستند که تنها به منفعت شخصی خود فکر میکنند.
زوج بلاگرها و فانتزیهای جوانان برای ازدواج
این افرادی که فقط به دنبال سود خود هستند، در معرض دید هزاران و میلیونها نفر در فضای مجازی قرار دارند.
اگر مخاطبان سواد رسانهای پایینی داشته باشند، ناخواسته زندگی و همسر خود را با آنها مقایسه میکنند.
این موضوع ممکن است دل حدود ۱۲ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج را بشکند و تمایلات و ملاکهای آنها در ازدواج را تغییر دهد.
دختری که به این بلاگرها نگاه میکند، دیگر راضی به ازدواج سنتی و ساده نمیشود. او به دنبال شاهزاده رویایی است که بلاگرها به تصویر کشیدهاند و انتظار دارد چندین بار برایش عروسی بگیرد و به هر بهانهای او را سورپرایز کند.
این در حالی است که بسیاری از افراد ممکن است حتی نتوانند یک عروسی ساده برگزار کنند.
بلاگرها جرات جوانان برای ازدواج را میگیرند
کرمی در این باره میگوید: «تجملگرایی و مراسم فانتزی که بلاگرها نشان میدهند، جرات ازدواج را از جوانان گرفته است.»
زوجهایی که با این فانتزیهای ذهنی ازدواج میکنند، در سالهای اول متوجه میشوند که ذهنیت اشتباهی داشتهاند و این یکی از عوامل طلاق در سالهای اولیه زندگی است.
سینا بهورزی، کارشناس فضای مجازی و سواد رسانه، میگوید: «بلاگرها با استفاده از فضای مجازی، از عدم آگاهی برخی مخاطبان سوءاستفاده میکنند تا به اهداف خود برسند و مخاطبانشان را دچار سرخوردگی، حسرت و ناامیدی کنند.»
هستی یک بلاگر و درآمدش بر اساس تعداد فالوورهایش است. اگر کاربران آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند و دیگر آنها را دنبال نکنند، به تدریج از گردونه خارج میشوند و دیگر نمیتوانند به راحتی ذهن، عواطف و ملاکهای جوانان برای ازدواج را تغییر دهند.
فارس
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت