بزرگداشت مقام زن در همدان؛ از نمایش توانمندی‌‌های بانوان خلاق و کارآفرین تا تقدیر از زنان موفق

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان از برگزاری برنامه‌های متنوع برای بزرگداشت روز زن در همدان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و صنایع خلاق و نوآورانه از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
همدان

فاطمه ستاری نوید، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن گفت: زنان قشر مهمی از جامعه هستند که با الگوگیری از زنان برجسته جهان اسلام چون حضرت صدیقه طاهره(س) همواره در ‌عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ایفای نقش کرده‌اند.

 ‌مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان افزود: انتخاب روز و هفته‌ای به نام “زن” فرصتی برای معرفی نقش زنان ایرانی در صحنه مشارک اجتماعی و تقدیر از مقام شامخ آنها به ویژه مادران است و عنوان روزهای این هفته از ۲۳ تا ۲۹ دی به ترتیب شامل “زن خانواده الهام بخش و تأثیرگذار”، “زن زیست عفیفانه مقاوم در برابر مرد سالاری غربی”، “زن خودباوری جهاد علمی و افتخار آفرینی”، “زن هوای تنفس زندگی بخش نسل آفرین و مسئولیت پذیر”، “زن کرامت انسانی امنیت و عدالت اجتماعی” و “زن نشاط اجتماعی امید آفرین و سرنوشت ساز” می‌شود.

‌مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با شعار “پرواز تا بی نهایت” و مشارکت دستگاه‌های اداری و فرمانداری‌ها در استان همدان برگزار می‌شود.

ستاری نوید با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینی و نمایشگاه صنایع خلاق و نوآورانه با عنوان “تور فناورانه”، تقدیر از زنان برگزیده در عرصه‌های مختلف و برگزاری کارگروه با عنوان “نخبگی و پیشرانی در صنعت تحول” از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

برگزاری جشن‌های گرامیداشت سالروز میلاد سرور زنان جهانیان و روز زن در استانداری و شهرستان‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، تقدیر از کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نشست‌های فرهنگی و آموزشی و مراسمی با عنوان “کرامت زن در جمهوری اسلامی و نگاه زندگی غربی” از دیگر برنامه‌های مهم هفته بزرگداشت مقام زن در همدان است.

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با اهداف مهمی چون گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی به همراه تقدیر از مادران و زنان نمونه، ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن و افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه برگزار می‌شود.

شبستان