بانوی نخبه علمی و فعال در صنعت نفت

با مرور تاریخ یکصدوچهارده ساله صنعت نفت به ویژه در سال های اخیر نمونه های بارزی از نقش بی بدیل زنان در پیشرفت و توسعه این صنعت هویداست که نشان از توانایی و تاثیر این زنان در چرخه اقتصادی کشور و اراده آنان در خدمتگزاری دوشادوش مردان برای نیل به اهداف توسعه پایدار میهن اسلامی مان می باشد.
نخبه
آغاز به کار در صنعت نفت

زهرا شعیبی متولد ۱۳۶۴ در شهرستان خمین استان مرکزی، بانوی نخبه، متأهل و دارای مدرک فوق لیسانس حقوق بوده و از سال ۸۹ از طریق جذب نخبگان در صنعت نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مشغول به کار شده است.

در بدو استخدام در اداره امور حقوقی و قراردادها فعالیت کاری خود را شروع کرد و در ادامه بعد از گذشت ۵ سال به واحد کمیته فنی بازرگانی رفت تا تجربیات جدیدی را در این زمینه کاری کسب کند.

او هم اکنون در ورود به ۱۲ امین سال خدمتم در این شرکت در سمت دبیرکمیسیون مناقصات نفت مناطق مرکزی ایران مشغول به کار است.

کمیسیون مناقصات قلب تپنده نفت مناطق مرکزی ایران

شعیبی کمیته فنی بازرگانی و کمیسیون مناقصات به عنوان قلب تپنده شرکت تلقی می کند چون تمامی خدمات مرتبط با شرکت اعم از فنی، مهندسی، نیروی انسانی، مناقصات مرتبط با حوزه های مختلف شرکت و خدمات مشاوره ای همه از طریق این واحد پیگیری و انجام می شود.

این شرح وظیفه سنگین و متنوع مجموعه کمیسیون مناقصات را به عنوان یکی از پرکارترین و فعال ترین بخش های نفت مناطق مرکزی ایران معرفی می کند و این ماهیت ذاتی این بخش از سازمان ما را به سمت ارتباط مستمر و موثر و تعامل سازنده با تمامی واحدهای تشکیل دهنده بدنه سازمان سوق می دهد.

بانویی که در مسیر هدف پدر قدم می نهد

او فرزند شهید دفاع مقدس بوده و هدف والای خود را خدمت به مردم کشور می­داند و سعی می­کند با الگو پذیری از شخصیت پدر خود وظایفی را که بر دوش دارد با سرسختی، صراحت و تلاشگری به خوبی انجام دهد.

باتوجه به اینکه او در دوران طفولیت پدر خود را از دست داده است از مادر خود به عنوان الگویی مقاوم و استوار و همراهی خستگی ناپذیر و مطمئن یاد می­کند و معتقد است وجود مادر به عنوان الگویی همیشه حاضر در کنارش معجزه خداوند برای پیشرفت او می باشد.

تلاش مضاعف و اعتماد رمز موفقیت زنان در عرصه اشتغال

به اعتقاد این بانوی نخبه، اعتماد به بانوان و توانمندی های آنان در هر زمینه کاری می تواند راهگشا باشد. بانوان با قبول مسئولیت در سازمان متبوعشان و تلاش مضاعف می توانند به جایگاهی که شایسته آنان است دست یابند.

نگاه شایسته سالاری بر نگاه جنسیتی باید اولویت داشته باشد

او تجربه کار با نیروی انسانی را سخت ترین و در عین حال شیرین ترین تجربیاتی کاری خود می­داند زیرا به درک و شناسایی از توانایی هایی افراد در موقعیت های مختلف کاری و در نتیجه شایسته سالاری منتج می شود. زنان توانمندی های زیادی در مدیریت و راهبری شرایط کاری دارند و باید فارغ از نگاه جنسیتی این توانمندی ها را شناخت و اعتماد کرد.

مسلط بودن به دانش روز؛ لازمه سازمان پویا

با توجه به حجم زیاد کاری که در مجموعه کمیسیون مناقصات نفت مناطق مرکزی ایران انجام می شود همیشه مسائلی چون جانشین پروری، ارتقا دانش و آموزش کارکنان و تسهیل گری و سرعت بخشی در انجام امور سرلوحه فعالیت های این امور بوده و در همین راستا با سیستمی کردن بایگانی مناقصات از سال ۱۳۹۵ تمام مناقصات ورودی شرکت به صورت الکترونیکی بایگانی شدند که از نتایج مهم این کار، دسترسی آسان به اطلاعات موردنیاز می باشد. همچنین با آموزش نیروی انسانی و جانشین پروری علاوه بر بروز بودن و صیانت از نیروی انسانی کارآمد از انباشت کار در این مجموعه جلوگیری شده است و گامی موثر در پویایی سازمان برداشته شد.

توصیه بانوی نخبه به بانوان؛ استقلال خود را حفظ کنید

این بانوی نخبه با توجه تجربیاتی که در طول سال ها فعالیت خود به دست آورده به بانوان توصیه می­کند استقلال خود را حفظ کنند و سعی کنند در مسیر زندگی و کاری همچون کوه تکیه گاه باشند و دانش خود را ارتقا بدهند و در هیچ شرایطی از اهداف خود دست نکشند.

دست خدا را در تمام امور دیدم

او لطف و محبت بی دریغ خداوند را در همه امور از ابتدای زندگی، تحصیل، ازدواج و اشتغال و ..پشتوانه ای بی انتها و همراه دانسته و می­گوید دست خدا را در تمام برهه ها و بزنگاه های سخت زندگی ام دیدم و احساس کردم.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران