آموزش ۱۴۰۰ بانوی کنشگر برای تشویق زنان به شرکت در انتخابات

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای حضور حداکثری بانوان، ۳۵ نشست برای زنان فعال در شهرستان‌های استان برگزار شد و در مجموع حدود ۱۴۰۰ نفر از بانوان کنشگر آموزش دیدند.

مرتضی همتی‌فر در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی در خصوص نقش تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی در رویدادهای سیاسی، اجتماعی، ملی و مذهبی بیان کرد: همواره اولین گروه‌هایی که در رویدادهای مختلف حاضر می‌شوند و کمک می‌کنند، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی هستند. در حال حاضر هیأت‌های مذهبی مردمی‌ترین تشکل ما محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی تاکنون برای اقشار مختلف در سازمان تبلیغات برگزار شده است. ابتدا کار بر روی خواص را شروع کردیم تا ضرورت و اهمیت حضور در  انتخابات ۱۴۰۲ برای آن‌ها روشن شود، سپس جلسات با کانون مداحان برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهمیت حضور پررنگ بانوان در انتخابات، عنوان کرد: برای حضور حداکثری بانوان، ۳۵ نشست برای زنان فعال در شهرستان‌های استان برگزار شد که واکنش‌های خوبی را به دنبال داشت و حدود ۱۴۰۰ نفر از زنان کنشگر آموزش دیدند.

همتی‌فر با بیان اینکه از دیگر اقدامات تبیینی ما اعزام مبلغین به نقلط مختلف استان بود، افزود: براساس درخواست‌هایی که به ما رسید، ۵۰۰ مبلغ را به مراکز درخواستی اعزام کردیم. برای خواص باید به طور ویژه وقت گذاشت، به همین دلیل برای برخی از خطبا و مداحان مشهور جلسات حضوری برگزار شد و تعداد جلسات به ۶۰ جلسه رسید تا ان‌شاءالله شاهد مشارکت خوبی در انتخابات باشیم.

ایسنا