۲۰ هزار بانوی امدادگر عضو هلال‌احمر هستند

سامانه امدادیار با هدف مدیریت امور امدادگران حدود یک سال و نیم است که در سازمان امدادونجات به مرحله عملیاتی درآمده است که از ۶۵ هزار امدادگر ثبت نام شده در سامانه 20 هزار نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند.
هلال

شروع به کار این سامانه از چهار سال قبل بوده و همان زمان از استان‌ها درخواست شد تا مشخصات همه امدادگران خود را در این سامانه وارد کنند. امدادگران هم می‌توانند در این سامانه خوداظهاری کرده و اطلاعات شخصی خود را وارد کنند تا بعد از تایید شعبه محل خدمت، اطلاعات در سامانه بارگذاری شود.

۳۲درصد ثبتنا کنندگان سامانه امدادیار بانوان هستند

تا امروز، ۶۴ هزار و ۷۶۹ امدادگر در سامانه ثبت‎ نام کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۴۶۹ نفر از آن‌ها یعنی حدود ۶۸ درصد، امدادگر آقا و ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر از امدادگران نیز از بانوان هستند؛ یعنی حدود ۳۲ درصد از آنان را امدادگران بانو تشکیل می‌‎دهند.

فراوانی استان‌ها از نظر امدادگران هم متفاوت است؛ به عنوان مثال با کمک این سامانه متوجه می‌شویم که استان تهران، اصفهان، فارس و خراسان رضوی به ترتیب در رتبه بالاترین تعداد امدادگران قرار دارند و مرکز مستقل کیش هم کمترین تعداد امدادگر را داراست.

مدیریت الکترونیک امدادی

با کمک این سامانه است که نیاز امدادگران به آموزش‌های تکمیلی، دریافت مدارک آموزشی و تخصصی، احساس می‌شود. به طوری که انون ۱۷۶ هزار و ۲۵۲ برگ مدرک آموزشی برای آموزش‌های تخصصی و همگانی امدادگران شامل آموزش‌های همگانی، پایه‌ای، پیشرفته، تخصصی و مربیگری صادر شده است و درصورت نیاز، بسته به نیاز و تخصص امدادگر، می‌توان دوره‌های بازآموزی تعریف کرد.

سامانه سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر توانسته است مسئله بیمه امدادگران را به نتیجه برساند. امدادگران، می‌توانند با کمک این سامانه برای ارتقا و پیشرفت سطح امدادی خود در حوزه امدادی فعالیت کنند زیرا همه فعالیت‌های آن‌ها، تعداد شیفت‌های کاری، تعداد روزهای بیمه‌ای، تعداد کلاس‌های آموزشی، وضعیت سلامت آنها و در نتیجه رتبه‌بندی آن‌ها با کمک این سامانه، قابل مشاهده و برنامه ‎ریزی است.

ایرنا