خاطره نگاری روزانه از قطر:

رقابتی از جنس رفاقت؛ زنان ایرانی و فلسطینی در دوحه

رقابتی که برای یک هدف بود و زن و مرد، بازیکن و تماشاگر، ایرانی و فلسطینی، پیر و جوان نمی‌شناخت؛ هدفی از جنس انسانیت برای اعلام بیزاری علیه اسرائیل، جرثومه فساد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه‌ خبری جهان‌بانو از قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که در قطر برگزار می‌شود به دیدار فلسطین رفت.

رقابتی که با توسل بازیکنان و کادرفنی ایران به قرآن کریم و ادای احترام به شهدای مظلوم غزه آغاز شد و شعار «الموت لاسرائیل» تماشاگران ایرانی در دقیقه ۱۸، در اجوکیشن سیتی دوحه قطر شور دیگری به این دیدار داد.

نتیجه این بازی ۴ بر ۱ به نفع ایران تمام شد اما تماشاچیان برندگان اصلی بازی بودند. شبی که ایران برد و نام فلسطین با حمایت تماشاگران ایرانی در ورزشگاه درخشید.

الجزیره در واکنش به این اتفاق نوشت: بُرد ۴-۱ تیم ایران در بازی با فلسطین کاملا منعکس کننده مالکیت توپ و تسلط این تیم قدرتمند آسیایی در بازی یکشنبه شب گروه سی بود، اما این بُرد همه داستان جمعیتی را که در بحبوحه جنگ ویرانگر اسرائیل علیه غزه پشت فلسطین متحد شده بودند، بیان نمی کند.

همبستگی و همدلی میان تماشاگران ایرانی و فلسطینی و سر دادن شعارهای ضدصهیونیستی سبب شد تا این بازی در تاریخ فوتبال کشورمان و یا در تاریخ فوتبال جام ملت‌های آسیا به زیبایی ثبت شود.

تلفیق پرچم‌های ایران و فلسطین توسط طرفداران تیم‌ها، شعارهای ضداسرائیلی، شادی تماشاگران برای هر دو تیم و آرزوی آزادی برای مردم مظلوم غزه و فلسطین بخش مهم و به یادماندنی از فضای صمیمانه این دیدار پرشور ۲۷۶۳۱ نفری بود.

رقابتی که برای یک هدف بود و زن و مرد، بازیکن و تماشاگر، ایرانی و فلسطینی، پیر و جوان نمی‌شناخت؛ هدفی از جنس انسانیت برای اعلام بیزاری علیه اسرائیل، جرثومه فساد.

یکی از حاشیه‌های جالب این دیدار، همبستگی و وفاق زنان و دختران طرفدار ایران و فلسطین بایکدیگر بود. بانوان ایرانی با پرچم فلسطین، بانوان چفیه پوش فلسطینی با پرچم ایران، عکس‌های یادگاری زنان ایرانی و فلسطینی در کنار یکدیگر، یکصدا شدن برای حمایت از غزه، هم‌صدا شدن برای بیزاری از رژیم کودک‌کش، تشویق‌های مکرر برای تیم مقابل و… همه و همه نمونه‌هایی از همدلی این بانوان بود که لنز دوربین‌های خبری را مات و مبهوت خود کرده بود تا این وحدت را به گوش جهانیان برسانند.

بازیکنان هر دو تیم در پایان مسابقه با در آغوش کشیدن همدیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.