نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
تحقیقات «ایمپو» نشان میدهد که بیش از ۵۷ درصد زنان ایرانی روزانه بیش از سه ساعت از اینترنت استفاده میکنند. اینستاگرام و تلگرام بهعنوان پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی و پیامرسانها در میان بانوان ایرانی شناخته شدهاند. همچنین، محتوای طنز با نزدیک به ۵۰ درصد محبوبیت، بهعنوان یکی از محتواهای پربازدید در فضای مجازی از سوی زنان ایرانی مطرح است.
بر اساس این پژوهش، زنان ایرانی اعتماد به محتوا در فضای مجازی را بر اساس معیارهای دیگری غیر از تعداد دنبالکنندگان ارزیابی میکنند. به طور خاص، ۳۲ درصد از آنها اعلام کردهاند که به محتوایی که با تجربیات شخصیشان همخوانی داشته باشد، اعتماد میکنند.
«ایمپو» بهعنوان بزرگترین پلتفرم سلامت زنان در کشور، در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تصمیم به ارزیابی وضعیت استفاده زنان از فضای مجازی گرفت.
در این پژوهش، ۸۳۱ نفر به پرسشنامه پاسخ دادهاند. جامعه آماری شامل زنان ۱۵ تا ۵۰ساله ایرانی است که طبق آمارهای رسمی، تعداد آنها حدود ۲۵ میلیون نفر برآورد شده است. باتوجهبه نمونهگیری، نتایج این پیمایش با ضریب اطمینان ۹۹ درصد و ضریب خطای ۴.۵ درصد قابلاعتماد است.
تلگرام و اینستاگرام؛ محبوبترین شبکههای اجتماعی زنان ایرانی
بخش اول این پیمایش به بررسی میزان مصرف اینترنت توسط زنان اختصاص دارد. ۳۵.۷ درصد از شرکتکنندگان اعلام کردند که بین یک تا سه ساعت از اینترنت استفاده میکنند و ۳۱.۵ درصد بین سه تا پنج ساعت. همچنین، ۶.۵ درصد تنها تا یک ساعت و ۲۶.۳ درصد بیش از پنج ساعت از اینترنت استفاده میکنند. این یافتهها نشان میدهد که بیش از ۵۷ درصد زنان ایرانی بیش از سه ساعت از اینترنت استفاده میکنند.
در میان پیامرسانها، تلگرام با ضریب نفوذ ۶۸ درصدی، واتساپ با ۵۴ درصد و ایتا با کمتر از ۲۰ درصد، بیشترین استفاده را در میان کاربران زن ایرانی دارند.
تلگرام و اینستاگرام؛ انتخاب اول زنان ایرانی
در میان شبکههای اجتماعی، «اینستاگرام» با اختلاف در صدر قرار دارد و ۹۰ درصد از زنان در این شبکه فعال هستند. در حالی که یوتیوب با ضریب نفوذ ۱۸.۴ درصد در رده دوم قرار دارد.
تلگرام و اینستاگرام؛ محبوبترین انتخاب زنان ایرانی
یکی از سؤالات این پرسشنامه به محبوبیت محتوا اختصاص داشت. نتایج نشان میدهد که کاربران زن ایرانی به محتوای طنز بیشتر از سایر انواع محتوا علاقهمند هستند. محتوای طنز با ۴۶.۵ درصد، محتوای آشپزی با ۳۸.۲ درصد و محتوای موسیقی و رقص با ۲۹.۱ درصد به ترتیب محبوبترین محتواهای موردپسند کاربران زن ایرانی هستند. محتوای آموزشی، تربیت فرزند، فیلم و سریال، دکوراسیون و ادبیات نیز در ردههای چهارم تا هشتم قرار دارند.
تلگرام و اینستاگرام؛ بهعنوان محبوبترین شبکههای اجتماعی زنان ایرانی شناخته شدند
تطابق محتوا با تجربیات شخصی، بهعنوان معیار اصلی اعتماد کاربران به محتوای فضای مجازی شناخته شده است. این معیار با ۳۲ درصد، بهعنوان اولین اصل اعتماد و تعداد دنبالکنندگان با ۶.۱ درصد کمترین تأثیر را در دنبالکردن محتوا داشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت