اولین مدال ایرانی المپیاد اقتصاد

ایران برای اولین‌بار در المپیاد اقتصادی که کشورهای پیشرفته از جمله: آمریکا، چین و سنگاپور شرکت می‌کنند مدال نقره کسب کرد.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در نشست خبری پنجاهمین دوره المپیاد فیزیک و دستاوردهای تیم المپیاد، اظهار داشت: میزبانی این دوره دارای ابعاد پر اهمیتی برای نشان‌دادن توان علمی کشور و حضور نخبگان کشورهای دیگر و مشاهده توان علمی تمدن و فرهنگ ما بوده و ضمن ارتقاء اقدامات اجرایی و علمی بر وجهه کشور در جهان تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: ۴۷ کشور جهان از جمله چین، سنگاپور، هند، روسیه و رومانی در المپیاد فیزیک حضور داشتند و با وجود تلاش سایر کشورها برای گرفتن سهمیه میزبانی از ایران، با ارتباط دیپلماتیک خوب، این میزبانی را حفظ کردیم.

حسینی عنوان کرد: تلاش داریم تا جزء ۱۰ کشور موفق جهان در کسب مدال طلای المپیاد باشیم و یک دانش‌آموز ایرانی، موفق به کسب اولین مدال طلای المپیاد گردید.

رئیس دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان را برای آشنایی باسابقه تاریخی و صنایع‌دستی به اصفهان برده و برای حضور موفق در المپیاد ۴۲ مدال طلا، در ۲ سال و نیم کسب کرده و با ۶ نخبه ایرانی در المپیاد نجوم روسیه حضور داشتیم.

حسینی عنوان کرد: سه سال پیش ایران با کسب مدال برنز بین ۴۷ کشور رتبه ۴۶ را کسب نموده و امسال از بین ۵۲ کشور رتبه ۲۷ را به دست آورده و در المپیاد اقتصاد که کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا، چین و سنگاپور شرکت دارند، حائز مدال نقره گردیده است.

وی بیان کرد: برای اولین‌بار در المپیاد جهانی هوش مصنوعی، رایانه و نجوم، شرکت کرده و المپیادهای جهانی تا شهریورماه به پایان می‌رسند؛ بنابراین امیدواریم طبق طرح مشاور دولت، از ظرفیت این نخبگان استفاده نموده و از مشکلات مجدد جلوگیری شود.

حسینی درباره طرح ساماندهی المپیادهای علمی اضافه کرد:۷ المپیاد از بین ۱۴ المپیاد مورد تصویب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی قرار گرفته و مدال‌آوران المپیادها ۲۰ درصد سهمیه کنکور را دارند، المپیادهای نوظهور با وجود نگرانی آزمون‌های نهایی نخبگان این گروه‌ها، هنوز مصوب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی نشده و طرح ساماندهی المپیادهای علمی نیز، مورد تصویب قرار نگرفته است.

برنا