اولین مدال اروپایی دختر مسلمان محجبه

سارا شعاری در اولین حضور خود در المپیک، اولین دختر مسلمان محجبه در تاریخ اروپا بود که در وزن ۶۷ کیلوگرم تکواندو زنان در بازی‌های المپیک پاریس، با غلبه ۲ بر ۱ بر حریف ازبکستانی، به مدال برنز دست‌یافت.

سارا شعاری متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۸۴ دختر ۱۹ساله مسلمان تکواندو کاری است که در بلژیک از پدر و مادر بلژیکی به دنیا آمده و از سن ۵ سالگی، تکواندو را آغاز نموده است که توانست اولین مدال تاریخ المپیک زنان مسلمان را بدست آورد.

وی با قبولی آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد بروکسل، در بین ۶ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان، هم اکنون سال دوم تحصیل خود را در این دانشگاه می‌گذراند.

شعاری با تأکید بر مدیریت زمان‌، بین مطالعه و تمرین‌ تکواندو تعادل ایجاد می‌کند.

اولین دختر مسلمان محجبه المپیکی، در مسابقات جهانی سبک‌وزن نوجوان و بزرگسالان، در سال ۲۰۲۲ و در سن ۱۷ سالگی، به‌عنوان اولین تکواندوکار این بخش، موفق به کسب مدال طلا شد.

سارا با کسب مدال طلای بازی‌های اروپایی ۲۰۲۳ در دسته ۶۲ کیلوگرم و جایزه بزرگ تکواندو جهان ۲۰۲۳، توانست برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود، پس از شکست‌دادن قهرمان فرانسوی جهان در می ۲۰۲۴ در دسته ۶۷ کیلوگرم، عنوان قهرمانی اروپا را از آن خود نموده و فرصت شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی را به دست آورد.

شایان‌ذکر است، اولین زن محجبه قهرمان اروپا، در صدر رنکینگ وزن منهای ۶۷ کیلوگرم قرار دارد.

ورزش سه