جلیلی از اهمیت و برنامه خود در حوزه ورزش بانوان گفت

سعید جلیلی با حضور در زورخانه شهدای کن ، از اهمیت ورزش و جایگاه ورزش بانوان سخن به میان آورد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر ما جامعه‌ی سالم می‌خواهیم، بدون ورزش ممکن نیست؛ اگر جامعه‌ای به ورزش اهمیت بدهد همه جامعه سالم و با نشاط خواهد شد و خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. لذا دولت‌ها اگر برنامه‌ای برای ورزش داشته باشند، وظیفه آنها است. سرمایه‌گذاری در ورزش موجب کاهش هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی در ادامه افزود: سلامتی ارتباط تنگاتنگی هم با وزارت بهداشت و هم با وزارت ورزش دارد. در این ده سال به سفر به نقاط متعدد کشور دریافتم که ما در زمینه ورزشی استعداد بسیاری داریم اما نباید به دلیل عدم امکانات این استعدادها از بین بروند، وظیفه دولت ایجاد یک برنامه خوب و منسجم برای رسیدن به قله ورزشی است که قله همان ورزش قهرمانی می‌باشد. نباید لابی گری جایگزین شایسته سالاری شود!

جلیلی در خصوص ورزش های محلی بیان کرد: ما به دلیل گستردگی و تنوع جغرافیایی و قومیتی ورزشهای متنوعی داریم که باید در حفظ آن اقداماتی را انجام دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات در خصوص ورزش بانوان افزود: یکی از‌ کارهایی که دولت باید به‌عنوان وظیفه تلقی کند توجه به ورزش بانوان است. چون این موضوع موجب نشاط اجتماعی بانوان و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر آنها در خانواده می‌شود. اگر دولت می‌خواهد هزینه‌هایش در حوزه اجتماعی را کاهش دهد، وقتی محقق می‌شود که به ورزش بانوان توجه کند. در گام اول باید امکانات ورزشی فراوانی که در اختیار دستگاه‌های دولتی و حکومتی قرار دارد که زمان زیادی بلااستفاده است، با مدیریت این زمان خالی در اختیار بانوان قرار گیرد. همچنین باید طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی با اولویت بهره‌برداری جوانان به اتمام برسد.